Monday 23 September 2013

JAMINAN MUFTI SARAWAK KEPADA PENYUMBANG ZAKAT

-ORANG-ORANG KAFIR YANG DENGKI DENGAN PENCAPAIAN EKONOMI MASYARAKAT ISLAM DI SARAWAK AKAN MENGGUNAKAN APA JUA CARA UNTUK MENGGANGGU-GUGATKAN KEKUATAN INI TERMASUK MEMPERGUNAKAN INDIVIDU YANG SEAGAMA & SEBANGSA KITA SENDIRI! BAHLUL BETUL! KEKEKE!!!-

Putit, Shibli & Kipli memerhati akaun penyata tahunan TBS siang tadi
Semua wang kutipan zakat Tabung Baitulmal Sarawak (TBS) yang digunakan ke arah bantuan dan pembangunan masyarakat Islam telah mendapat persetujuan dari Pejabat Mufti Negeri untuk mematuhi tuntutan dan kehendak Syariah.

Memberi jaminan ini, Mufti Negeri Sarawak Sahibus Samahah Datu Haji Kipli Haji Yassin berkata bahawa semua penyumbang zakat tidak perlu was-was atau bimbang dengan pengagihan atau pengunaan dana zakat dan dana perbendaharaan mesti mendapat kelulusan dari Pejabat Mufti Negeri.

"Dalam erti kata lain, setiap permohonan mengenai pengagihan segala tindakan dalam operasi hariannya dikawalselia oleh undang-undang dan peruntukan yang sewajarnya dan pematuhan kepada undang-undang kita."

Di samping itu, semua dana TBS diuruskan dengan sewajarnya kepada undang-undang dan piawaian yang ditetapkan dan semua hasil resit rasmi penerimaan telah direkodkan untuk tujuan penyediaan penyata kewangan dan audit oleh Jabatan Audit Negara, katanya.

Kipli berkata kepada pemberita pada majlis perasmian Kiosk Maklumat Baitulmal (MBB) yang terletak di tingkat bawah bersebelahan dengan ruang legar Majma' Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah (Komplleks Islam Sarawak) pagi tadi.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List