Tuesday 24 September 2013

DESAS-DESUS PERALIHAN KUASA PBB HANYA SPEKULASI!

-DISEBALIK SPEKULASI YANG MENGATAKAN TAIB AKAN MENYERAHKAN TAMPUK PIMPINAN, BELIAU MENDAPAT SOKONGAN PADU DARI AKAR UMBI PBB UNTUK KEKAL MENJADI PRESIDEN PBB PADA KONVENSYEN AGUNG PBB BULAN DEPAN! DEMIKIANLAH LAUNGAN IKRAR AHLI PBB KEPADA TAIB! HIDUP TAIB, HIDUP PBB!-

Segala desas-desus mengenai peralihan kuasa dalam Presiden Parti Pesaka Bumiputera (PBB) dan juga Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud akan berlaku pada mesyuarat Majlis Tertinggi parti tersebut malam semalam tersasar sama sekali.

Mesyuarat tergempar Majlis Tertinggi parti itu akan diadakan menjelang Persidangan Perwakilan Tiga Tahun Sekali sebaliknya adalah mesyuarat mengenai persiapan Persidangan Perwakilan PBB Tiga Tahun Sekali sahaja.

Spekulasi ini dikatakan berlaku berikutan dari sumber dalam parti dan penganalisis percaya Presiden parti itu mungkin memberi laluan kepada pucuk pimpinan baru untuk menerajui parti tersebut.

Laporan penuh UnReportedNews™® dari ibu pejabat PBB semalam:

Bilangan ahli-ahli Majlis Tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak akan ditambah dengan kuota tambahan dari Pemuda PBB dan Sayap Wanita.

Ini dinyatakan Timbalan Presiden PBB Datuk Amar Abang Haji Johari Tun Abang Haji Openg dimana keputusan untuk membuat penambahan ahli-ahli Majlis Tertinggi telah dibuat semasa Mesyuarat Majlis Tertinggi PBB semalam.

"Dalam mesyuarat Majlis Tertinggi kami tadi, kami telah mencapai  keputusan untuk membuat beberapa pindaan dengan membuat beberapa tambahan ahli-ahli Majlis Tertinggi kami dari kalangan sayap Pemuda dan Wanita PBB."

"Selain itu, kami hanya membincangkan tentang persediaan untuk Konvensyen Tahunan PBB kami yang akan diadakan bulan depan," katanya ketika ditanya sama ada terdapat agenda lain yang dibincangkan semasa Mesyuarat Ahli Majlis Tertinggi tersebut.

Johari yang juga Menteri Pelancongan dan Perumahan ditemui pemberita selepas menghadiri Mesyuarat Majlis Tertinggi PBB di Ibu Pejabat PBB di Jalan Bako di Bandaraya Kuching ini.

Mesyuarat ini telah dipengerusikan oleh Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud yang juga Presiden PBB bermula pada pukul 8 malam pada hari Isnin sehingga jam 12:30 pagi.

Konvensyen Tahunan PBB akan diadakan dari ini datang Oktober 20-22 di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) di mana kira-kira 800 perwakilan dari seluruh negeri PBB akan mengadakan mesyuarat mereka pada Oktober 18 manakala, hari berikutnya (19) adalah giliran buat 4200 delegasi dari kaum Bapa untuk bermesyaurat.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dijadual menjadi tetamu kehormat untuk merasmikan Konvensyen Tahunan PBB pada 21 Oktober.

Ketua Pemuda PBB Datuk Haji Fadillah Haji Yusuf, yang juga Menteri Kerja Raya ketika ditemui di tempat yang sama bagaimanapun, enggan memberi sebarang komen.

Pada minggu lepas di Miri, PBB ahli-ahli Majlis Tertinggi yang diketuai oleh Timbalan Presiden PBB Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu dilaporkan telah sebulat suara menyatakan sokongan mereka untuk Taib untuk kekal sebagai Presiden PBB.

Turut hadir pada Mesyuarat Majlis Tertinggi PBB ialah Timbalan Presiden PBB Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu, Setiausaha Agung PBB Dr Stephen Rundi dan ahli-ahli Majlis Tertinggi PBB.

PS: "Pesanan buat "orang luar" Sarawak, jangan nak mencurahkan minyak ke dalam api, nanti rentung diri sendiri, kalau tak faham politik Sarawak, jangan nak memandai buat spekulasi.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List