Thursday 15 August 2013

BOLEHKAH GUAN ENG & THE GENG MENANG PEMILIHAN CEC DAP SECARA ADIL?

-AIYA AH GUAN, RAMAI ITU OLANG DAP SENDILI TIDAK SUKA SAMA LU DENGAN BAPAK LU LAGI LAH! DIA OLANG SULUH UBAH! UBAH! UBAH! BOLEH KAH LU ORANG MENANG MACAM HARI TU LAGI? KEKEKE!!!-

DAP akan mengadakan pemilihan semula jawatankuasa eksekutif pusat (CEC) bagi mengelakkan pendaftaran parti itu batalkan, kata Pengerusinya Karpal Singh.

Karpal dalam satu kenyataan pada Khamis, berkata perkara itu diputuskan malam Selasa dan CEC bagi penggal 2008-2011 akan bermesyuarat Khamis depan untuk melakukanpersiapan bagi pemilihan semula.

Pada 30 Julai lepas, ROS memutuskan DAP mengadakan pemilihan semula CECnya selepas badan itu tidak berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh parti berhubung dakwaan penyelewengan pengundian dan manipulasi undi membabitkan 547 perwakilan pada pemilihan yang diadakan 15 Disember lepas.

Keputusan DAP mengadakan pemilihan semula jawatankuasa eksekutif pusat(CEC) sebagai tanda pengakuan pucuk pimpinan parti itu bahawa mereka telah melakukan kesilapan.

DAP bukanlah parti yang sempurna dan pengamal demokrasi yang telus sebagaimana diuar-uar mereka sebelum ini dan tanpa pendedahan oleh anggota mereka sendiri, DAP akan terus dipimpin melalui proses manipulasi dalam kalangan mereka yang berkuasa di dalam parti. 

Alasan lain yang diberikan oleh pucuk pimpinan (DAP) hanyalah sekadar menutup aib sendiri dan keengganan DAP membawa perkara itu ke mahkamah juga adalah bukti bahawa Pendaftar Pertubuhan Malaysia (ROS) berada di pihak yang benar.

Berikutan adalah keputusan CEC DAP yang asal:

Lim Kit Siang - 1607
Lim Guan Eng - 1576
Karpal - 1411
Chong Chieng Jen - 1211
Anthony Loke - 1202
Wu Him Ven - 1202
Tan Kok Wai - 1199
Gobind Singh - 1197
Tony Pua - 1162
Teng Chang Khim - 1152
Fong Kui Lun - 1137
Nya Kor Ming - 1075
Chong Eng - 1006
Chow Kon Yeow - 986
Liew Chin Tong - 984
M.Kula - 984
Boo Cheng Hau - 958
Teresa Kok - 925
Teo Nie Ching - 903
Ngeh Koo Ham - 824

Enam orang calon melayu iaitu Naib Pengerusi DAP Johor, Ahmad Ton; Senator Ariffin S.M. Omar; Timbalan Pengerusi DAP Pahang, Tengku Zulpuri Shah Raja Puji; anggota Jawatankuasa DAP Pulau Pinang, Zulkifli Mohd. Noor; Roseli Abdul Ghani yang akan diletakkan sebagai calon di Negeri Sembilan pada PRU ke-13; Pengerusi DAP Cawangan Desa Manjung, Solaiman Op Syed Ibrahim dan Harun Ahmad.Kesemuanya kalah teruk dan amat memalukan. (sebelum di "modify"kan dan Zairil Khir Johari "diletakkan" di tempat yang ke-20 serta secara automatik menjadi ahli CEC DAP!).

Keputusan pemilihan CEC mencerminkan realiti sebenar dimana sebenarnya kedudukan melayu didalam DAP. 

Lucu Oh Lucu! Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. salam..saya amat berminat dengan blog tuan..kalau boleh tuan tolong link kan blog saya dlam blog tuan..blog tuan telah saya pautkan ke blog saya..terima kasih.

    http://datozainisma.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Mek kita sama2 buat checklist untuk bantu DAP buat pilihanraya dalamannya dengan cara yang lebih demokratik, cekap, telus dan boleh dipercayai ahli.
    1. Lantik Ambiga sebagai pengendali
    2. Jemput SPR sebagai pemerhati
    3. Import Pengaman PBB sebagai sekuriti
    4. Lantik Rafizi sebagai tukang kira undi
    5. Mintak N.Ajis baca doa selamat supaya tak kecoh lagi

    Mungkin banyak lagi tapi bagi aku cukup dah sebab libatkan banyak pihak yang boleh mengajar dan belajar mengenai proses2 pilihanraya mini yang tak sepatutnya kecoh.

    Oh, terlupa pulak... Siapa agaknya yang boleh ditugaskan mengawasi 1 jumbo jet pengundi hantu dari India?

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List