Sunday 23 June 2013

KUASA DI TANGAN POLIS, TIADA TEKANAN POLITIK UNTUK MENGAMBIL TINDAKAN KE ATAS PESALAH BLACK505!

-TIMBALAN MENTERI KDN MENEGASKAN MEREKA YANG MELAKUKAN KESALAHAN DALAM PERHIMPUNAN BLACK505 AKAN DIBAWA KE MUKA PENGADILAN! TIADA SESIAPA YANG AKAN TERLEPAS! KEKEKE!!!- 

Kerajaan akan mengambil segala tindakan yang perlu dan tegas terhadap orang-orang yang mematuhi undang-undang kerana ia adalah tanggungjawab kerajaan untuk menjaga kepentingan, keselamatan rakyat dan untuk memastikan undang-undang dan ketenteraman di negara ini.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuaku Jaafar berkata bahawa sesiapa yang telah melanggar undang-undang akan dibawa ke muka pengadilan dan menerima apa hukuman berlandaskan dengan undang-undang yang telah ditetapkan.

Junaidi, telah ditanya oleh pemberita mengenai tindakan yang akan diambil oleh kementerian itu kepada orang-orang yang terlibat dalam perhimpunan "Black505 Pakatan Rakyat" di Padang Merbok, Kuala Lumpur pada hari Sabtu di mana tiga kakitangan DBKL telah dilaporkan diserang oleh gerombolan penunjuk perasaan.

"Tindak-tanduk pembangkang ini tidak bersetuju menerima tawaran kerajaan untuk menggunakan stadium tempat sebagai tempat perhimpunan "Black505 Pakatan Rakyat" dan masih berkeras untuk mengadakannya di Padang Merbok, Kuala Lumpur jelas menunjukkan niat sebenar mereka seakan sengaja "mengundang" masalah".

"Ia menunjukkan bahawa pembangkang tidak menghormati dan tidak boleh dibawa berkompromi dengan kerajaan dan Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri menyerahkan kuasa sepenuhnya kepada pihak polis tanpa sebarang penglibatan politik untuk mengambil apa-apa tindakan yang sesuai termasuk tindakan undang-undang."

Himpunan "Black505 Pakatan Rakyat" telah diadakan untuk menggesa peletakan jawatan serta-merta semua Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) sebagai membantah keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 baru-baru ini

Para penunjuk perasaan, yang dianggarkan dalam puluhan ribu semuanya, kebanyakannya berpakaian hitam berarak dalam enam arah berasingan sebelum di Padang Merbok di mana Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan beberapa pemimpin lain kemudiannya berucap.

Junaidi, yang juga Ahli Parlimen Santubong sebagai ditemui pemberita di P193 Santubong Barisan Nasional Demak Laut Malam Penghargaan untuk menang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 lalu (PRU-13) yang diadakan di sebuah hotel di bandar pada malam Sabtu.

Sementara itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan membantu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), jika diperlukan, bagi mengambil tindakan terhadap kumpulan yang berkhemah di Padang Merbok.

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata siang tai meskipun kawasan itu di bawah tanggungjawab DBKL, polis sedia membantu sekiranya diperlukan.

Setakat 3 petang ini, masih terdapat 30 khemah didirikan di Padang Merbok walaupun DBKL mengeluarkan notis mengosongkan kawasan itu pada pukul 10 pagi tadi.

Khalid memaklumkan pemberita selepas majlis kempen kesedaran jenayah di sini hari ini, bahawa tindakan tetap diambil terhadap penganjur seperti yang termaktub dalam Akta Perhimpunan Aman.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List