Saturday 2 March 2013

AKU CYBER-TROOPER BN SARAWAK PALING KAYA?

-TERBATUK AKU SURFING DALAM TANDAS SEMALAM BILA TEAM Bloggers Anak Sarawak™® YANG AKU KETUAI MENJADI TAJUK POSTING DALAM BLOG PEMBANGKANG-SARAWAK REPORT .. SIAP TERPAMPANG GAMBAR AKU DENGAN GAMBAR-GAMBAR SCREEN SHOT BLOG-BLOG RAKAN-RAKAN AKU SEMUA .. TAPI YANG PALING NENARIK PERHATIAN AKU ADALAH DETAIL-DETAIL DALAM BERITA ITU YANG BEGITU "EXERGERATE" YANG MELAMPAU-LAMPAU! KALAU MEMANG DAH JENIS PENIPU TU, MENIPULAH KERJA SI PENULIS! (ESPECIALLY FOR SARAWAK REPORT; I'M RESPONDING TO THE POST THAT YOU WROTE ABOUT Bloggers Anak Sarawak™® IN MALAY, IF YOU DON'T UNDERSTAND, TRY GOOGLING OR FIND A TRANSLATOR! OH YA! ANOTHER THING, "MUKA KO DIAT!") KEKEKE!!!-

Sedap jer penulis blog Sarawak Report (SR) dalam artikelnya bertajuk "BN’s ‘Cyber-Warriors’ Exposed!" baru-baru ini membuat andaian yang semua ahli-ahli Team Bloggers Anak Sarawak™® ni sebenarnya adalah dari kalangan wartawan yang dibayar dengan lumayan oleh Datuk Amar Awang Tengah Ali Hasan dan diletakkan dibawah pengawasan Ketua Setiausaha Ketua Menteri Abdullah Haji Saidol.

Sebelum aku melajakkan kata-kata aku masuk ke "gear yang lebih deras lagi", aku nak minta maaf secara terbuka kepada dari Datuk Amar Awang Tengah dan YB Abdulah Saidol, kerana "kebodohan" penulis SR ini kerana menulis buta apa yang maklumat-maklumat kononnya dari "inside informers"nya (Ye ler SR, tu Inside your A$$!) telah melibatkan nama Datuk Amar dan Yang Behormat.

Bercakap mengenai "informer", naluri aku seperti semacam tahu ya siapa yang SR maksudkan itu .. iaitu "musuh dalam selimut" yang tidak lama dulu "menjual cerpen fiksyen nya mengenai plot Awang Tengah nak menjatuhkan Ketua Menteri Sarawak", (isk-isk-isk, SR, you still believe the infos given this dude even after feeding you with the ridiculous plot Awang Tengah plot? Oh ya, I nearly forgot,lies & twisting facts are your trademark, rite?)

Setahu aku, dalam team Bloggers Anak Sarawak™® yang sekarang ni dianggotai oleh tujuh blogger semuanya, aku sorang je wartawan bukan seperti mana andaian SR iaitu "di anggotai beberapa orang wartawan".

Untuk makluman pembaca terutamnya SR, kenyataan aku pada logo kami, “a fraternity of local bloggers each with their own unique and respective backgrounds” betul-betul membayangkan latarbelakang kami yang berasal dari pelbagai kaum ethnik Sarawak; UnReportedNews™® (Melayu), MELANAU BLOGGER™ (Melanau), WIRA KENYALANG™, kuchingitam, SARAWAK KOLOK MEE™, Keadilan X Sarawak™ dan ASAP-KOYAN 2U (termasuk Cina, Ulu dan sebagainya, pandai-pandailah korang meneka dikalangan mereka) tapi ya, hakikatnya semua ahli-ahli Bloggers Anak Sarawak™® adalah anak jati Sarawak.

SR juga mempertikaikan kebanyakkan artikel-artikel blog-blog team Bloggers Anak Sarawak™® langsung tidak ada sebarang komen balas, "So What? Hello Sarawak Report, I don't know from which hole that you had crawled out from but I would like to point out that Bloggers Anak Sarawak™® are not pretenders such as..maybe you, who have a trend of pretending that you have so many people reading your writings through the comments that got in your blog!)

Matlamat utama team Bloggers Anak Sarawak™® adalah menyampaikan maklumat yang TEPAT, FAKTA dan pantas. Alhamdullillah, berkat kesungguhan yang mengeluarkan artikel-artikel yang mengikuti kriteria-kriteria yag aku sebutkan tadi dan sambutan rakyat seluruh Malaysia yang inginkan maklumat yang sahih, posisi ranking ahli team Bloggers Anak Sarawak™® naik begitu mendadak biarpun ianya baru ditubuhkan selama empat bulan lalu. 

Di bawah ni adalah senarai ranking terkini (27hb Februari 2013) blog-blog di seluruh Sarawak berdasarkan maklumat Alexa. (YOU ASK FOR IT, EAT YOUR HEART OUT SR!) 


Bukan nak berlagak atau apa, semua ahli Bloggers Anak Sarawak™® disenaraikan dalam 12 blog terbaik Sarawak; MELANAU BLOGGER™ (1), UnReportedNews™® (2), WIRA KENYALANG™ (3), Keadilan X Sarawak™ (7),   SARAWAK KOLOK MEE™ (8), ASAP-KOYAN 2U (11) dan kuchingitam (12) manakala SR yang mendakwa diri "popular" kerana medapat "respon komen" yang banyak hanya ditangga ke lima (5). (Hei SR, maybe you need to hire or ask your friends to more comments, only then that you might be ranked above us all next time!)

Pada peringkat Nasional pula, tiga ahli team Bloggers Anak Sarawak™® telah mendapat pengiktirafan "100 blogger Pro-BN terbaik" seluruh Malaysia (cara dibawah ni); MELANAU BLOGGER™ (44), UnReportedNews™® (56) dan WIRA KENYALANG™ (69). Seperti contoh mudah yang aku boleh berikan, kalau aku mengejar ranking, aku tak perlu menulis artikel ini dan menulis isu yang paling hangat di Malaysia kini iaitu pencerobohan Lahad Datu tapi tapi kepentingan diberi untuk menerang secara jelas fitnah-fitnah SR ni. Jadi dimanakah asasnya kenyataan SR yang blog-blog team Bloggers Anak Sarawak™®? Secara logiknya sekiranya   blog-blog Bloggers Anak Sarawak™® tidak mendapat sambutan, bukankah ia satu advantage kepada pembangkang? Mengapa harus menguaruarkannya kan? Betul tak?


Terus terang aku nyatakan, misi utama team Bloggers Anak Sarawak™® adalah untuk menyampaikan matlumatkepada rakyat sementara aspek ranking itu kami anggapkan sebagai bonus sahaja kerana jika kami bermatlamat untuk mengejar rangking, pasti ada diantara kami sudah mengeluarkan berita berdasarkan hanya dari "hear-say, spekulasi dan agak-agak" sepertimana yang dipraktikkan oleh Sarawak Report.  

Yang paling menggelikan hati aku adalah mengenai spekulasi SR berkenaan setiap dari ahli Bloggers Anak Sarawak™® elaun RM3,000 sebulan dari Awang Tengah mahupun Abdullah Saidol (Ya Allah, kau kabulkan sangkaan Sarawak Report terhadap kami dalam hal ini! Amin) kerana kami bergerak atas initiatif kami sendiri. (But as for Sarawak Report case, i'm pretty sure that each of their fairy-tale writers are obviously paid with a fat salary each as no one in this world was faithed by God to be that inquisitive and busy-body to poke in the businesses of some other countries, not me that is!)

Satu lagi penipuan nyata Sarawak Report dalam artikelnya adalah menyatakan Zaini Busrah (ahli UMB Sarawak, penulis blog Meradong Today & berapa blog yang lain) adalah salah seorang dari ahli team Bloggers Anak Sarawak™® tapi kalau kau nak join kami Zaini, bila-bila masa je kau bole call aku! Kekeke!!!

Blog aku, UnReportedNews™® secara tidak sengaja dicipta semasa aku berkursus IT di Kuching, Sarawak pada tanggal 20hb Oktober 2011 dan aku tidak menyembunyikan identiti aku kerana pengelaman lebih sepuluh tahun berkerja sebagai wartawan mengajar aku untuk yakin dan percaya kepada penulisanku sendiri, tambahan aku berpegang pada perinsip berani kerana benar dan hidup matiku kerana ALLAh!

Penubuhan team Bloggers Anak Sarawak™® adalah hasil usaha penat lelah aku bersama rakan blogger WIRA KENYALANG™ tanpa bantuan sesiapa dan ianya didorong oleh beberapa sebab yakni kami menyedari jika bergerak sendirian agak payah untuk memberi impak ataupun mendapat maklumat dalam sekala yang besar maka aku mula merapati blogger-blogger yang menampakkan potensi sehingga bilangannya ahli Bloggers Anak Sarawak™® yang ada kini.

Namun, sebab yang paling utama aku menubuhkan team Bloggers Anak Sarawak™® adalah dek kerana blog-blog penipu yang dibiayai oleh pembangkang seperti Sarawak Report ni, dimana untuk merungkai, menepis dan menerangkan perkara sebenar mana-mana fakta yang telah diputar mahupun fitnah-fitnah yang mereka telah lemparkan kepada kerajaan.

Aku dan semua rakan ahli Bloggers Anak Sarawak™® menulis berkaitan negeri kami sendiri, demi sesuatu entiti yang kami yakini dan percaya agar masadepan negeri Bumi Kenyalang ini terjamin. Sarawak Report pula bagaimana?

PS: Bottom lime is , the establishment of Bloggers Anak Sarawak™® is to serve as a medium for the people in explaining the truth or whatever facts or information that had been twisted by he oppositions particularly one as Sarawak Report. Why is our existence is being questioned? Truth hurts, rite?

-UnReportedNews™®


No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List