Wednesday 13 February 2013

LAGI-LAGI CUBAAN FITNAH KEATAS PBB

-TIADA SEBESAR HAMA PUN MAKLUMAT MAHUPUN FAKTA DIPOSTING BLOG "MESRA-PEMBANGKANG" TERSEBUT YANG MAMPU MENYOKONG DAKWAANNYA KE ATAS KETUA SETIAUSAHA POLITIK KETUA MENTERI & JUGA ADUN SEMOP YB ABDULLAH HAJI SAIDOL .. WALAUBAGAIMANAPUN, SERANGAN PERIBADI ATAUPUN LEBIH TEPAT LAGI FITNAH MURAHAN SEBEGINI TIDAKLAH BEGITU MENGHAIRANKAN KERANA "DALANG SERTA INDIVIDU-INDIVIDU" DISEBALIK TABIR BLOG SABANAKU SARAWAK MEMANG SUDAH LAMA DIKENALPASTI DARI GOLONGAN MEREKA YANG BETUL-BETUL "DESPERADO"! KEKEKE!!!-

Aku sebenarnya malas nak masuk campur dalam hal ni kerana budak tahap tadika pun tahu ianya satu pembohongan tapi difikir-fikirkan balik kalau aku tak menulis apa-apa, ada kemungkinan sesetengah orang  akan beranggapan ianya betul belaka pula. 

Okay, aku mulakan dengan tajuk posting bertarikh 13hb Februari 2013 "YB Datuk Norah Tun Rahman mendapat sokongan bertammbah di Parlimen Tanjung Manis" (bukan salah eja ya, memang pun di tulis di blog begitu!)

Dimana intipatinya: 

"Kebelakangan ini ada YB DUN dalam kawasan parlimen Tanjung Manis banyak menyebarkan khabar angin bahawa YB Datuk Norah Tun Rahman mahu membawa kembali Parti PERMAS.  Namun fitnah yang disebarkan oleh YB DUN dalam kawasan parlimen Tanjung Manis itu tidak diterima oleh penduduk Tanjung Manis.

YB DUN itu didapati telah banyak 'menyalahgunakan' jawatan setiausaha politik untuk menyerang beberapa ahli Parlimen PBB."

Selebihnya dalam posting tersebut adalah petikan yang jelas diambil dari akhbar mengenai sokongan PNK Belawai terhadap pencalonan semula Ahli Parlimen Tanjung Manis Datuk Norah Tun Abdul Rahman yang tiada kaitan langsung dengan tajuk dan intipati di atas. 

Jelas disini, penulis ingin meng"hi-lightkan" tajuk serta dua perenggan yang diatas sementara petikan akhbar dibawah adalah sekadar "filler" atau "bahan pengisi" (istilah yang sering kami-pemberita gunakan) namun dalam penulisan ini, artikel dibawah sedikitpun tidak menyokong dua perenggan pertama yang ingin dihi-lightkan oleh penulis.

Di sini juga dapat digambarkan yang penulis tidak mengenali tugas-tugas Abdullah Saidol semasa persediaan PRU 13, aku tak berapa mengenalinya secara peribadi namun sebagai wartawan aku TAHU akan apa tanggungjawabnya dan kepercayaan yang telah diberikan kepadanya oleh pucuk pimpinan tertinggi, kalau tidak, masakan dia diberi kepercayaan untuk menjawat jawatan yang sebegitu penting tersebut!

Aku juga difahamkan semasa ketiadaan YB Datuk Norah (bercuti), YB (Abdullah Saidol) yang penulis cuba fitnahkan memburuk-burukkan Datuk Norah telah diberikan kepercayaan oleh Datuk Norah sendiri untuk mewakilinya dalam hampir semua majlis-majlis rasmi di kawasannya! Ahhh.. maklumat ini juga tidak diketahui oleh penulis ataupun "orang yang mengarah" penulis itu untuk menulis kan?

Jadi, apa sebenarnya niat penulis menerusi artikel beliau? Senang saja jawapannya, lihat saja semua posting-posting yang sebelum ini didalam blognya, semuanya berunsurkan memburukkan parti-parti kerajaan..aahhh malaslah aku nak menulis ni lagi..Kekeke!!! Peace!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List