Friday 22 February 2013

BANGKIT SEMULA, CABAR NAJIB PADA SUPP!!!

-PRU KE-13 NANTI ADALAH UJIAN SEBENAR SAMAADA SUPP MASIH DISOKONG DAN DIHORMATI MASYARAKAT CINA DI SARAWAK ATAU SEBALIKNYA-

Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) diberi cabaran untuk bangkit semula sebagai parti komponen Barisan Nasional (BN) yang disokong padu oleh rakyat terutamanya, masyarakat yang Cina di Sarawak dalam Pilihanraya Umum ke-13 (GE) yang akan datang.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang membuat cabaran tersebut menggesa pemimpin-pemimpin dan ahli-ahli SUPP mestilah bersatu dan mengetepikan perselisihan faham dan masalah peribadi mereka demi untuk Komuniti Cina di Sarawak.

"Semua pemimpin dan ahli SUPP mesti bersatu sebagai satu entiti, memyisihkan masalah dan segala perbezaan peribadi mereka ke tepi kerana kita kini berada diambang PRU di mana ia akan menjadi ujian sebenar samaada SUPP masih disokong dan dihormati masyarakat Cina ataupun sebaliknya."

Membuat gesaan agar SUPP terus memainkan peranan mereka supaya parti itu boleh bangun semula menyumbang kepada BN, Najib, yang juga Pengerusi BN Negara mentakan mereka (SUPP) harus bersatu, bukan hanya untuk kepentingan masyarakat Cina tetapi juga demi masa depan negara ini.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada Majlis Makan Malam Pra-Chap Goh Meh, anjuran oleh SUPP yang dihadiri oleh lebih daripada 10,000 orang di tempat letak kereta MJC Batu Kawa New Township berhampiran bandaraya Kuching disini pada malam Khamis.

Mengingatkan rakyat bahawa mereka harus bersyukur ke atas pelbagai perkara terutamanya, yang melibatkan Komuniti yang Cina secara langsung walaupun kejayaan tersebut dicapai setelah mereka bekerja keras dan mempunyai kemahiran keusahawanan, Najib menambah bahawa semuanya ini adalah juga disebabkan oleh dasar-dasar BN yang mencipta peluang, membenarkan ekonomi untuk berkembang.

"Selama ini, kerajaan mahu mendekati masyarakat Cina dengan menyediakan banyak manfaat banyak melalui dasar-dasar BN," beliau berkata sambil menambah bahawa kerajaan telah sentiasa menghormati budaya yang Cina itu dan cara hidup dengan menerima mereka menerusi semangat konsep 1Malaysia.

"Kami tidak meletakkan apa-apa sekatan bagi sesiapa, terutamanya masyarakat Cina untuk mencapai kejayaan dan sebagai bukti, Malaysia adalah satu-satunya negara di dunia di luar China dan Taiwan untuk membenarkan sekolah Cina akan ditubuhkan di negara ini."

"Fakta ini (membenarkan penubuhan sekolah-sekolah Cina di negara ini) walau bagaimanapun, telah dianggap enteng sewenang-wenangnya oleh sesetengah pihak," kata Najib lagi.

Mengingatkan masyarakat Cina agar tidak memperjudikan masa depan mereka dan juga masa depan Malaysia serta anak-anak mereka dan generasi mereka dengan pembangkang dalam pilihan raya akan datang, Najib menegaskan jika mereka membuat pilihan yang salah, ianya akan merugikan diri mereka sendiri dan untuk memulihkan keadaan itu nanti adalah satu tugas yang amat sukar.

"BN Pusat akan terus bekerja rapat dengan kerajaan BN Sarawak di bawah pimpinan Pehin Sri Taib agar semua rakyat Sarawak akan mendapat hanya yang terbaik dan walaupun semua pembohongan dan buruk perkara yang telah digambarkan oleh pembangkang selama ini, BN taklah seburuk yang mereka cuba gambarkan."

"Jika kita ini (BN) seteruk yang mereka katakan, bagaimana kita boleh mencapai pertumbuhan 6.4 peratus pada suku keempat tahun lepas iaitu merupakan tahap  yang jauh lebih tinggi seperti yang telah diramal oleh IMF," persoal Najib sambil menambah dengan pertumbuhan ekonomi 5.6 peratus, Malaysia telah menarik banyak pelaburan asing dan swasta.

"Mereka (pembangkang) akan terus mengkritik perkara yang buruk tentang kerajaan BN walaupun semua perkara baik telah kita lakukan dan ya, walaupun BN tidaklah sempurna tapi kita telah melakukan perkara-perkara yang baik untuk memacu ekonomi kita ke arah yang betul umtuk menjadi sebuah negara yang maju sepenuhnya menjelang tahun 2020."

Memberi jaminan yang kerajaan akan membuat komitmen untuk menjadi adil serta menyediakan pembangunan inklusif yang saksama, beliau berkata bahawa Sarawak mempunyai banyak potensi untuk dimajukan seperti negeri-negeri lain di Malaysia dari segi pembangunan.

Turut hadir ialah isteri Najib Datuk Patinggi Datin Seri Rosmah Mansor, Ketua Menteri Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud dan isterinya Puan Sri Ragad Kurdi-Taib, Timbalan Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu, Presiden SUPP Datuk Seri Peter Chin Fah Kui dan lain-lain tetamu kehormat.

Dengan jumlah 10,000 orang menyertai dalam acara mengaul Yee Sang, majlis petang Khamis berkenaan telah dicatat dalam Malaysia Book of Records dengan bilangan orang-orang yang teramai dlam penglibatan mereka dalam acara atersebut sebelum ini hanya merekodkan 4,500 orang.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List