Friday 22 February 2013

TAIB & SARAWAK BAGI MANDAT PENUH PADA NAJIB!

-SEJAK NAJIB MENGAMBILALIH JAWATAN PERDANA MENTERI, BELIAU TIDAK PERNAH MELUPAKAN SARAWAK DALAM ARUS PEMBANGUNAN NEGARA SEIRING DENGAN NEGERI-NEGERI LAIN DI SEMENANJUNG!-


Beri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Barisan Nasional (BN) mandat sepenuhnya dan yang tertertinggi dalam Pilihanraya Umum (PRU) ke-13 akan datang agar membolehkan beliau terus mentadbir Malaysia untuk masa depan yang lebih baik dan terjamin.

Ketua Menteri Pehin Seri Haji Abdul Taib Mahmud berkata sambil menambah bahawa rakyat, khususnya Sarawak perlu menunjukkan penghargaan dan terima kasih kepada Najib untuk kepelbagaian program pembangunan dan yang paling penting, tidak pernah meninggalkan Sarawak dalam proses tersebut.

"Najib telah menunjukkan keikhlasan beliau kepada Sarawak menerusi lawatannya yang tak terkira ke sini sehingga membolehkan beliau untuk memahami semua semua masaalah kita jesteru itu, beliau harus diberi mandat penuh dalam PRU ke 13 nanti," gesa Taib.

"Saya amat yakin Najib yang akan dapat melakukan yang lebih baik dengan konsep 1Malaysia iaitu aspirasi masyarakat berbilang kaum di negeri ini yang telah dan akan mempromosikan perpaduan dan kemajuan pada tahap yang lebih tinggi."

Taib, yang merupakan Pengerusi BN Negeri berkata demikian dalam ucapannya pada Majlis  Makan Malam Pra-Chap Goh Meh, anjuran oleh SUPP yang dihadiri oleh lebih daripada 10,000 orang di tempat letak kereta MJC Batu Kawa New Township berhampiran bandar pada malam Khamis.

Merujuk kepada apa yang Malaysia dan Sarawak telah capai setakat ini, Taib menambah bahawa Malaysia mampu untuk melakukan lebih banyak, untuk melakukan yang lebih besar tetapi hanya dengan Najib sebagai Perdana Menteri dan BN sebagai kerajaan Persekutuan.

"Rakyat Malaysia tidak mampu untuk kehilangan Najib yang selama ini membuktikan jelas mempuyai ciri-ciri pemimpin terbaik untuk negara ini dengan program transformasi beliau, khususnya untuk meningkatkan taraf hidup rakyat luar bandar."

"Sejak Najib mengambilalih jawatan Perdana Menteri negara ini, beliau telah menunjukkan keupayaan beliau, memberi manfaat kepada rakyat jelata dengan luar bandar program transformasi, pembangunan infrastruktur asas dan yang paling penting, memberi pendidikan yang terbaik kepada anak-anak," tambah Taib.

"Oleh itu, Najib mesti diberi peluang untuk terus memimpin Malaysia untuk masa depan kemakmuran yang lebih baik dan lebih bagi rakyat negeri Sarawak dengan memberi sokongan penuh untuk beliau dan BN dalam PRU ke 13."

Turut hadir ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk isteri beliau Patinggi Datin Seri Rosmah Mansor, isteri Taib Puan Sri Ragad Kurdi-Taib, Timbalan Ketua Menteri Datuk Patinggi Tan Sri Alfred Jabu, Presiden SUPP Datuk Seri Peter Chin Fah Kui dan tetamu-tetamu undangan yang lain.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List