Saturday 12 January 2013

STADIUM MERDEKA "ROBEK" DEK KEHADIRAN SEJUTA PERSERTA HIMPUNAN #KL112?

-SETIAP PESERTA HIMPUNAN #KL112 YANG BERDIRI DI PADANG BAIK YANG DUDUK DI TEMPAT PENONTON DALAM STADIUM MERDEKA TERPAKSA MEMIKUL PESERTA YANG LAIN DI BAHU MEREKA APABILA MENDENGAR CERAMAH DI HIMPUNAN #KL112 TADI? LAWAK LAH! KEKEKE!!!-
Gambar: Sahabat Gunung
Itulah gambaran di fikiran aku apabila membaca portal-portal atau blog-blog pembangkang yang menokoktambahkan  jumlah peserta pada Himpunan #KL112 di Stadium Merdeka siang tadi.
 
Maklumlah kami di blogger-blogger Sarawak, terutamanya ahli-ahli team Bloggers Anak Sarawak™® hanya mengharapkan rakan-rakan bloggers seperjuangan di Semenanjung untuk mendapatkan material Himpunan #KL112 tanpa dapat melihat dengan mata-kepala sendiri!
 
Yeler, ada yang melaporkan 100,000 orang hingga 500,000 orang yang hadir sementara target Mat Syabu adalah satu juta orang. Wow! Optimistiknya dier!
 
Secara logiknya, tempat penonton di Stadium Merdeka boleh memuatkan 35,000 orang campur kat padang alaaa..bagi lebih lah sikit semua 50,000 orang secara keseluruhannya, mana nak letak konon-kononya yang 50,000 orang yang lebih tu?
 
Atas bumbung stadium? Dalam tandas stadium? So, yang paling logiknya adalah mereka memikul sesama sendiri atas bahu masing-masing..sengal lah otot leher tu..takpe, Selangor banyak rumah urut, langgan jer, kan dah dapat RM100 duit ganjaran kehadiran tu kan? Kekeke!!!
 
Secara overall, "Himpunan Lembu-Lembu Sedunia #KL112" gagal mencapai target. Yang berjaya adalah abang-abang Polis yang gigih mengawal keadaan. Syabas PDRM!!!

ps: Ralat pada posting pertama yang mengata Stadium Negara, Mohon maaf

-UnReportedNews™®


1 comment:

  1. bottomline: Apa faedah yg diaorang dapat? Selain daripada Orang ramai semakin menyampah.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List