Sunday 13 January 2013

DENDAM KESUMAT PR KEPADA BN

-BERNIAT UNTUK MENGHERET "ORANG-ORANG BN YANG KONONNYA MENYELEWENG" KE MAHKAMAH SEKIRANYA BERJAYA KE PUTRA JAYA KELAK .. PUI! .. JANGAN LUPA BAWAK NGOK & NGEK YANG ADA 10,000 EKAR TANAH KAT KELANTAN TU YER DENGAN BEBERAPA KENGKAWANG PR YANG MEMPUNYAI "KEKAYAAN YANG MENCURIGAKAN" TERMASUK BANG ANU! KEKEKE!!!-
"Orang yang perlu dihadapkan ke mahkamah tetap akan dihadapkan ke mahkamah!"

Pengerusi DAP Karpal Singh berkata, jika Pakatan Rakyat dapat melangkah ke Putrajaya, kerajaan yang baru ini akan lebih mudah untuk menghadapkan BN yang memerintah selama 54 tahun itu ke mahkamah, sama ada mereka terlibat dengan penyelewengan dan rasuah ataupun tidak.

Karpal Singh berkata, sejak BN memerintah, banyak kes yang diragui berlaku, dengan itu jika Pakatan Rakyat dapat memerintah pusat, Pakatan Rakyat akan perkemas sistem perundangan, dan akan melantik Pendakwa Raya yang berkesan menjalankan tugas untuk membuat siasatan kes-kes, menyiasat semasa BN laksanakan pemerintahan, ada atau tidak hadapkan ahli-ahli politik yang sepatutnya boleh dihadapkan ke mahkamah itu akan dihadapkan ke mahkamah jua.

Karpal Singh juga ahli parlimen Bukit Gelugor di bawah kawasan beliau di cawangan parti di Bintang Delima semasa adakan majlis makan malam berkata demikian, beliau menjangkakan PRU akan diadakan selepas tahun baru Cina, dan beliau berkata ini peluang terakhir untuk Pakatan Rakyat melangkah ke Putrajaya.

Beliau secara gembira berkata, di bawah kemimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng, DAP akan terus mendapat sokongan rakyat.

Yang hadir termasuk Lim Guan Eng, Timbalan Presiden Pas Mat Sabu, Timbalan Presiden PKR Nurul Izzah, pengerusi DAP Pulau Pinang Chew Kon Yeaw, setiausaha DAP Pulau Pinang Ng Wei Aik serta Bendahari Ng Han Wei dan lain-lain.

Terjemahan: Robert Koh Abdullah dari Nanyang Siangpau January 7hb, 2013

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List