Thursday 27 December 2012

BN TERBAIK BUAT SARAWAK!!!

-KERAJAAN BN AKAN TERUS MENGHULURKAN BANTUAN TANPA MENGHARAP MEREKA YANG DI BANTU MEMBALAS DALAM PILIHARAYA UMUM NANTI .. BIARLAH RAKYAT MENIMBALKANNYA KEIKHLASAN BN!! TERBAEEEK!! KEKEKE!!!-

Barisan Nasional (BN) akan terus membantu rakyat tanpa mengira sama ada mereka (rakyat) akan menyokong kerajaan BN sama ada dalam Pilihanraya Umum kelak.

Menteri Kesihatan Awam dan Alam Sekitar Dato 'Seri Wong Soon Koh berkata bahawa kerajaan BN akan membawa kepada membantu rakyat dalam apa-apa cara yang mereka boleh depite sama ada mereka akan menyokong BN atau sebaliknya membiarkan rakyat menjadi hakim itu.

"Kerajaan BN adalah kerajaan prihatin, kita melakukan yang terbaik untuk membantu pelbagai organisasi dalam masyarakat kita, sama ada untuk pendidikan, kebajikan, rekreasi, badan-badan sukan dan juga agama."

"Kita (BN) melakukan yang terbaik dan banyak pemimpin-pemimpin kita membuat pengorbanan, tenaga mereka dan juga wang ringgit walaupun mereka untuk menganjurkan aktiviti untuk masyarakat melalui aktiviti-aktiviti seperti ini, kita berharap ahli-ahli komuniti boleh dibawa lebih dekat bersama-sama dan sebagainya. "

Wong berkata demikian dalam sidang media selepas menyampaikan RM450, 000 berbentuk MRP kepada 54 badan-badan dan persatuan persatuan dari kawasan Kuching di satu majlis ringkas yang diadakan di pejabat di Baitul Makmur, Petra Jaya berhampiran bandaraya di sini pagi tadi.

Menjelaskan bahawa kerajaan hanya boleh membantu dalam cara yang kecil, Wong berkata bahawa seperti yang dilihat hari ini, bagi pihak kerajaan negeri, beliau telah menyerahkan geran ini kepada badan-badan pelbagai, terutamanya mereka yang telah dijanjikannya pada masa lalu.

"Mengenai sama ada atau tidak, mereka akan menyokong kerajaan BN baik, ianya adalah isu lain semua bersama-sama, kita biarkan rakyat yang menimbalkannya, terutamanya penerima-penerima geran ini kerana ianya tidak bermakna kita memberi sesuatu maka kita mengharapkan sesuatu sebagai balasan, tidak, kita telah melakukan yang terbaik."

Beliau menegaskan bahawa perkara yang penting sekali ialah kita perlukan kerajaan yang stabil yang boleh memastikan kestabilan politik dan hanya BN boleh menyediakan persekitaran yang kondusif dan sosial untuk semua disamping begitu banyak toleransi agama, kebebasan budaya dan rakyat hidup harmoni bersama-sama selama ini.

"(Kestabilan politik sekarang) ini tidak datang secara automatik dan saya berharap rakyat tidak akan mengambil ia untuk diberikan, ia datang dan ia adalah di sana kerana usaha dimasukkan ke dalam oleh kerajaan BN."

"Kepada soalan sama ada atau tidak mereka akan menyokong kerajaan BN, kita meninggalkan penghakiman baik orang sendiri, kita berada di sini menganjur untuk membantu dan kita tidak mengharapkan undi mereka dengan bantuan kami, tidak, kita meninggalkan kepada mereka," tegas Wong.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List