Wednesday 28 November 2012

INTEGRITI & KETELUSAN LIM GUAN ENG DIPERSOALKAN DALAM DUN SARAWAK

-WONG SOON KOH BAGAIKAN "MEMBOGELKAN" DAP DENGAN MEMBANGKIT DAKWAAN SKANDAL "TOKONG" LIM GUAN ENG DENGAN PEMBANTUNYA YANG CANTIK; SIAU HUNG & CARA LIM GUAN ENG MENANGANI ISU TERSEBUT DENGAN "UGUTAN" .. KEKEKE!!!-
AGAK-AGAK MANAKAH BETTY, YANG MANAKAH SIAU HUNG YANG CANTIK TU YER? YANG KIRI ATAU YANG KANAN? KEKEKE!!!
Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan memberi amaran keras untuk memboikotkan suratkhabar berbahasa Cina; Guan Ming Daily setelah muka akhbar tersebut memaparkan dakwaan skandal berkenaan begitu bertentangan dengan polisi CAT (Competency, Acountability dan Transparency) yang kononnya diamalkan kerajaan DAP Pulau Pinang.
 
Setelah artikel mengenai Lim Guan Eng, isterinya Betty Chew dan Siau Hung di paparkan di muka hadapan suratkhabar tersebut, Siau Hung dikatakan telah "dipindahkan" dengan serta-merta, malah isu tersebut juga telah di bangkitkan dalam DUN Melaka di Betty adalah salah seorang ADUN DAP.
 
Demikianlah diantara hujah Menteri Kerajaan Tempatan dan Pembangunan Komuniti Sarawak Dato Sri Wong Soon Koh dalam ucapan pembahasan pengulungannya semalam.
 
Wong menambah, Sin Chew Daily (sister-paper Guan Ming Daily) dalam reaksinya terhadap tindakan Lim Guan Eng dengan mengeluar kenyataan; "Kami tahu tugas kami, ianya bukan bersifat peribadi. Kami jua pernah mengkritik Dato Seri Dr Chua Soi Lek (Presiden MCA) jika dia berbuat salah. Apabila bila dia berbuat yang betul, kami memujinya. (terjemahan)."
 
Malah mantan Ketua Menteri Pulau Pinang Tan Sri Koh Su Koon (Gerakan) menyifatkan Lim Guan Eng hanya "bermlut manis" dan sepatutnya tidak bercakap besar mengenai amalan CAT delam kerajaan DAP Pulau Pinang.
 
PS: Kong pun bo yong .. pendekata, cakap tak serupa bikinlah!! Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List