Wednesday 28 November 2012

GANGSTER "TAIKO BESAR" DAP SEMENANJUNG SERANG SARAWAK?

-LIM KIT SIANG & LIM GUAN ENG ANAK BERANAK BERTINDAK AGGRESIF "MENYERANG" WONG SOON KOH BERTUBI-TUBI DI LUAR BATASAN ETIKA CARA BERKEMPEN YANG LAZIMNYA DIAMALKAN OLEH RAKYAT SARAWAK .. FUYOO .. LU GANGSTERKAH? KEKEKE!!!-


Menteri Kerajaan Tempatan dan Pembangunan Komuniti Sarawak Dato Sri Wong Soon Koh dalam ucapan pembahasan pengulungannya semalam mengimbaskan kembali kedatangan Lim dua beranak ketika kempen Pilihanraya kecil Parlimen Sibu yang dulu bagaikan kedatangan dua "Taiko Besar".
 
"Apabila saya "menegur" mereka akan cara mereka berkempen, mereka bagaikan seolah hilang sabar dan bertindak aggresif "menyerang" saya secara peribadi dengan teruknya dalam ceramah-cermah mereka yang seterusnya."
 
Wong Soon Koh menyifatkan kehadiran kedua "Taiko Besar" itu telah membuka satu edisi cara berkempen kepada pembangkang di Sarawak yang di amalkan sehingga kini dengan menyerang seseorang individu secara peribadi.
 
Walaupun ucapan Wong dalam pengulungan perbahasan Bajet Negeri Sarawak 2013 pada sesi tengahari semalam cuba di ganggu gugat oleh beberapa orang ADUN DAP, dia dengan penuh pengalaman membidas dan meneruskan ucapannya.
 
Yang paling teruk kena "lanyak" adalah "musuh tradisi" Wong Soon Koh iaitu ahli Parlimen Sibu yang juga ADUN Bukit Assek Wong Ho Leng.
 
Pada pengamatan beberapa rakan pemerrhati politik bersependapat belum pernah lagi Wong Ho Leng yang juga Ketua DAP Sarawak "diperbudakkan" sebegitu dengan cara yang memalukan.
 
Wong Ho Leng yang banyak bertindak membuat kacau semasa penggulungan perbahasan Wong Soon Koh sedang berlangsung dengan meninggikan suara (berteriak) sungguhpun mikropon pembesar suara di depan mejanya di hidupkan.
 
Berlainan dengan Wong Soon Koh yang menjawab dengan suara yang tenang dan nada yang sopan tapi berfakta membuat Wong Ho Leng terkebil-kebil malu sendiri.
 
Nyata "taring" DAP Sarawak sudah "tumpul" dek kerana isu rakan-rakan mereka di Semenanjung secara langsung telah menghakis kredibiliti DAP pada keseluruhannya!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List