Friday 13 July 2012

BN TAK "MAIN-BELAKANG" MACAM PR!

-PEMBANGKANG YANG NYATA MENGAMALKAN AMALAN "MAIN-BELAKANG" NI .. BN TIDAK MENGAMAL "PERMAINAN KEJI" ITU .. KEKEKE!-


DATUK LEN-BN TAK "MAIN-BELAKANG"
Ahli-ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) Sarawak tidak mempraktikkan sebarang bentuk amalan “main-belakang” yang sepertimana sering diamalkan oleh pembangkang.

Menteri Muda di Pejabat Menteri Ketua Menteri (Promosi Pendidikan Teknikal) Datuk Haji Len Talif Salleh berkata bahawa kita (orang BN Sarawak) tidak mengamalkan amalan politik sebegini (melompat parti).

“Ahli Parlimen BN Sarawak berprinsip dan tidak ada seorang pun dengan mudah mempengaruhi atau mengajak  mereka untuk melompat ke sebelah pembangkang .. kita pasti tidak akan berbuat demikian sepertimana yang telah didakwa oleh pembangkang.”

Len, yang adalah juga Menteri Muda bagi Kementerian Alam Sekitar Perancangan Sumber telah diminta oleh UnReportedNews™® untuk mengulas mengenai kenyataan ketua Parti Keadilan Rakyat negeri Baru Bian yang mendakwa segelintir Ahli Parlimen BN Sarawak tidak lama lagi akan menyertai pihak pembangkang.

Beliau ditemui pemberita pada sidang akhbar selepas pelancaran rasmi baru Chevrolet Colorado yang telah diadakan di kawasan kapalterbang kargo di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (KIA) berhampiran bandar pagi tadi.

“Pihak pembangkang boleh mengatakan atau menuntut apa sahaja yang mereka mahu (ia adalah ciri-ciri mereka), mereka sentiasa mahu mencipta isu walaupun tidak ada isu tetapi apa yang penting sekali, BN adalah selesa di mana kita berada kini dan tidak ada drama melompat-parti seperti yang didakwa akan berlaku.”

BARU BIAN-DAKWA ADA "MAIN-BELAKANG"?
“Sudah tentu pembangkang mahu membuat kacau kerana mereka ingin mengambil kesempatan daripada kekecohan itu mencapai kepenting mereka sendiri,” kata Len menasihati pengundi akar umbi tidak mendengar pembohongan dan percaya fitnah yang disebarkan oleh pembangkang.

“Anda tahu siapa itu pembangkang,bagaimana perangai mereka .. (saya akui), mereka petah berbicara (terutamanya beberapa pemimpin pembangkang) namun mereka tidak mempunyai kredibiliti terutamanya dalam perkara menunaikan semua janji-janji mereka.”

“Sebaliknya BN mempunyai rekod yang terbukti berusia 50 tahun menyampaikan pembangunan dan menunaikan  janji-janji dan di samping itu, ini pasti bukan masa untuk kita eksperimentasi ke atas sesuatu yang tidak ketentuan terutamanya kepada mereka yang ketara kekurangan kredibiliti.”

"MAIN BELAKANG"? MANA? SLURP!
Mengingatkan bahawa dunia semakin sengit dari segi persaingan ekonomi, Len menggesa rakyat untuk menjadi lebih proaktif dan berkesan ke atas cara mereka melakukan perkara-perkara dan bukannya bergantung kepada janji-janji retorik.

Pada gesaan pembangkang itu untuk BN untuk segera menjalankan yang Pilihan Raya Umum ke-13 Am, Len mempersoalkan motif pembangkang berbuat demikian kerana mereka sendiri (pembangkang) sengaja melambatkan Pilihan Raya Negeri itu di Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang yang berada di bawah pentadbiran mereka.

“Jika mereka begitu berminat untuk mengadakan pilihan raya secepat mungkin mengapa tidak mereka sendiri tidak menjalankan di peringkat negeri masing-masing .. begitu jelas, mereka cakap tidak serupa bikin,” katanya lagi.

-UnReportedNews™®


No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List