Wednesday 30 May 2012

MENGAPA EZAM MENINGGALKAN ANWAR & PR?-PART II

-BIARPUN ANWAR SUDAH DIPENJARA ATAS TUDUHAN MELIWAT PEMANDUNYA-AZIZAN, SAYA MENERUSKAN USAHA SAYA MENCARI BUKTI UNTUK MEMBERSIHKAN NAMANYA "ONCE & FOR ALL" HANYA BERDASARKAN PENAFIAN ANWAR YANG BERMATI-MATIAN MENDAKWA IANYA KONSPIRASI KERAJAAN NAMUN SEBALIKNYA, SEDIKIT DEMI SEDIKIT HASIL SIASATAN SAYA NYATA LEBIH BERPIHAK PADA KERAJAAN & MEMANG WUJUD BEBERAPA FAKTA YANG BERASAS YANG LEBIH MENJURUSKAN KEJADIAN LIWAT ITU BENAR-BENAR TERJADI-

Bekas Setiausaha Sulit kepada Penasihat Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Anwar Ibrahim iaitu Senator Mohamad Ezam Mohd Nor mengakui dia memerlukan hampir setengah tahun atau enam bulan untuk membuat keputusan nekad meninggalkan Anwar bukan sahaja kerana banyak petunjuk yang di temuinya tidak berpihak kepada Anwar Ibrahim malah tindakan Anwar sendiri (selepaskan dibebaskan dari penjara) yang seakan-akan enggan membersihkan namanya kerana mengkuatiri kes liwat tersebut mungkin di"buka" semula.

Anwar dibebaskan lebih awal daripada tarikh tamat hukumannya pada bulan September 2004 dengan persetujuan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi dan beliau bebas secara rasmi selepas dokumen pembebasannya di tandatangani  oleh tiga orang hakim yang menjatuhkan hukumannya beberapa tahu yang lepas. Anwar telah berjanji tidak akan berkecimpung dalam politik dan akan berpindah "keluar" negara iaitu ke New York, USA selama dua tahun.

"Berbalik kepada apa yang telah menyebabkan saya tidak mempercayai Anwar lagi..pada dokumen pembebasan awal Anwar  terdapat satu catatan dimana ketiga-tiga orang hakim berkenaan sebulat suara memang mempercayai ada unsur-unsur "homoseksual" pada kes itu walaupun mereka tidak dapat membuktikannya."

"Pada pandangan saya, walaupun Anwar telahpun dibebaskan namun catatan hakim-hakim tersebut pada dokumen tersebut masih lagi  "mengikat"nya dengan tuduhan liwat dan Anwar, sekiranya dia benar-benar suci dari apa jua segala aktiviti-aktiviti homoseksual, dia tidak seharusnya berkompromi dengan catatan oleh ketiga-tiga hakim berkenaan kerana ianya bagai satu penghinaan kepada Anwar dan seharusnya mendesak catatan itu di padamkan  atau dibuang secara rasmi menerusi prosedur mahkamah."

"Pada mulanya Anwar beria-ia benar seolah dia begitu serius untuk mengambil tindakan tersebut namun ianya bagaikan "hangat-hangat taik ayam" sahaja, kerana Anwar bagaikan lebih menghargai "kebebasannya walaupun  dia di "cop"kan sebagai seorang homoseksual yang tidak dapat di buktikan" seumpama mempunyai pegangan biarlah hidup tanpa  maruah asalkan bebas di luar dari merengkok di penjara."


"Mungkin Anwar dapat hidup begitu tanpa maruah tapi bukan diri saya dan di situlah mula berputik perasaan curiga dan was-was saya..mengapa seseorang yang bermati-matian mendakwa dirinya bukan homoseksual sanggup di kaitkan dengan perkara durjana itu hanya kerana asalkan dia boleh hidup bebas di luar..dimanakah letaknya maruah Anwar Ibrahim?"

'Saya tanya dalam hati saya adakah pemimpin sebegini yang saya akan sokong dan biarkan unuk memimpin saya dan rakyat Malaysia kelak..maruahnya sendiri pun bisa di gadai apatah lagi maruah orang lain..tidak, saya tidak akan membenarkannya."

"Enam bulan berlalu dan saya masih lagi terpinga-terpinga cuba membuat penilaian ke atas perkara tersebut sehinggalah pada suatu ketika sewaktu Datin Azizah berada di luar bandar dan sepertimana  yang saya nyatakan terdahulu, saya telah menjadi begitu rapat dengan keluarga Anwar Ibrahim lagi-lagi sewaktu dia di dalam tahanan namun arahan Datin Azizah begitu aneh dan secara sendirinya menjawab segala persoalan yang bermain di fikiran saya selama hampir enam bulan.

"Datin telah mengarah saya untuk "mengintip" segala "perbuatan" suaminya Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pembantu peribadinya-Saiful Bukhari serta satu perkara yang paling penting sekali iaitu agar memastikan Anwar Ibrahim tidak akan "tidur" dengan Saiful..MasyaAllah!"

"Terus-terang saya nyatakan, saya bertindak meninggalkan Anwar Ibrahim (lebih kurang setahun selepas pembebasannya) tanpa bertemu dengannya kerana saya khuatiri dia mungkin mampu mengubah pendirian saya (ketika itu) dan walaupun dia berkali-kali ingin bertemu saya enggan bertemu dengannya..itu waktu dulu..kalau sekarang, mungkin dia yang pula enggan bertemu dengan saya," kata Ezam sambil ketawa.

"Atas tindakan saya, ramai yang menuduh saya dengan pelbagai tuduhan, baik dari pihak BN ataupun pembangkang namun saya sebenarnya sudah berputus asa untuk berpolitik kerana apa yang selama ini saya perjuangkan, apa yang bela secara berhabis-habisan  tanpa persoalan dan apa yang saya percayai dengan sepenuh hati saya rupa-rupanya "benar segalanya sepertimana yang diperkatakan selama ini."

"Saya kemudiannnya mengajar di universiti di luar negara  untuk beberapa tahun sehinggalah tahun 2008(sebelum pilihanraya umum) apabila Anwar Ibrahim "membayangkan" sekumpulan besar MP BN akan menyertainya." 

"Saya kenal betul dengan taktik Anwar Ibrahim ni maka saya rasa ianya adalah kewajipan saya untuk mendedahkan siapa sebenarnya dirinya," kata Ezam sambil mengakui tiba saja di Malaysia, dia menemui PAS terlebih dahulu (berdasarkan perinsip setiakawannya) dan mendedahkan siapa Anwar sebenarnya namun, ada juga seorang dua hamba PAS ini berkata, "Ya, kami juga ada menerima maklumat yang sama tapi biarlah..kita (PAS) pakai Anwar dulu." "Hampir tersentak saya mendengarnya kata-katanya-"Biar dia pakai (perkudakan) Anwar dulu?" di dalam hati saya, saya berani meneka siapa yang akan  diperkudakan serta siapa yang akan memperkudakan mana-mana pihak."

"Hanya selepas pertemuan dengan PAS yang seakan tidak mahu menerima amaran saya mengenai Anwar Ibrahim  itu  kemudiannya  saya mengambil keputusan untuk menemui Perdana  Menteri Tun  Abdullah Ahmad Badawi menyatakan niat saya ingin membantu BN secara ikhlas pada PRU 2008. Alhamdullillah, PM benarkan saya memberi bantuan dan di sini ingin saya jelaskan di sini, saya tidak tawarkan apa-apa jawatan dalam UMNO pada masa itu lagipun saya sedar ramai lagi ahli UMNO yang lebih lama berjasa dari saya..hanya pada lebihkurang dua tahun yang lepas saya memilih untuk mendaftar sebagai ahli UMNO biasa sehinggalah saya dilantik sebagai senator ."

"Apa yang ingin saya perjelaskan disini adalah individu yang bernama Anwar Ibrahim ini adalah amat "merbahaya & ancaman" dia tidak akan  teragak-agak memporak-perandakan negara ini hanya sekadar untuk mencapai cita-citanya untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia. Kita mengetahui kepetahannya berucap, kelicikannya menabur janji, memanipulasikan mana-mana isu dan segala sifat-sifatnya yang saya telah cuba gambarkan kepada semua menerusi pengalaman saya sebentar tadi, maka kita harus behati-hati dan berpegang teguh dengan pendirian kita sekiranya berhadapan dengan Anwar Ibrahim dan "kuncu-kuncunya."


-UnReportedNews™®


PS: Ada lagi..Bro Ezam ni kalo dah mule berkece mace esok dah takse tobek lag..Nantikan Part III dialog tertutup Ezam yang diadakan di auditorium pusat latihan LHDN di bandaraya Kuching ini yang di anjurkan oleh Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA) Sarawak sebentar tadi. Ezam tiba di sini untuk beristirehat bersama keluarganya selama empat hari di sini namun kesudiannya secara sepontan untuk melibatkan diri dalam beberapa siri program amatlah di hargai.

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List