Sunday 10 December 2017

Bakal Calon PKR Petra Jaya Menangguk Air Yang Keruh


Selama ini, saya amat menghormati Dr Nor Irwan Ahmat Nor, individu yang diwar-warkan akan menjadi calon PKR di Parlimen Petra Jaya pada PRU14 ini.

Saya hormati dia kerana melihat (menerusi page beliau) cara dia berkempen mendekati rakyat dengan "bersih" sekali dan tidak memburukkan pemimpin BN namun rasa hormat saya kepadanya menjadi "zero" setelah beliau di pagenya semalam mendakwa kononnya cyber trooper PBB/BN memberi komen negatif apabila dia membela rakyat walhal perkara tersebut langsung tidak berlaku.

Saya perhatikan Dr Nor Irwan hanya DUA kali memposting status berkenaan dengan masalah air di Taman Dahlia, Matang dan pada posting yang pertama, (lihat ss yang tertera) LANGSUNG tiada komen negatif yang kononnya menghentam beliau malahan kebanyakan komen menyokong beliau dan begitu galak menghentam kerajaan.





Cuma seorang netizen; Ahmad Ibrahim yang mengcopy-pastekan jawapan ADUN Tupong Fazzruddin Abdul Rahman pada ruang komen tersebut. Apakah itu yang di anggap Dr Nor Irwan sebagai "komen negatif"?


Apakah penjelasan Fazzruddin, anda anggap sebagai "cuba menegakkan benang yang basah" walhal, itulah kejadian yang sebenarnya?

Penjelasan panjang lebar serta langkah-langkah yang akan di ambil bagi mengatasi masalah tersebut telah diperjelaskan oleh Fazzruddin. (Lihat di bawah)

"Taman Dahlia Matang 

Baru baru ini berlaku kecurian d rumah pam taman dahlia yg mengakibatkan masalah air d situ.
Spare parts perlu d order, x ada d kch spare parts. Sebab ya lah lambat. Alhamdulillah HDC menyatakan by ptg tok inshaAllah akan dibaiki.

Apa yg berlaku d belakang tabir - pihak saya memberi tekanan kpd hdc utk segerakan delivery spare parts tersebut. Pihak saya mencari tempat menjual portable pump yg boleh digunakan sementara tetapi tiada pump yg kuat boleh pump hingga ke tingkat 3 dan 4. Memohon KWB sentiasa menghantar bekalan air. Itu yg kta lakukan d belakang media sosial.

Kita faham perasaan dan bersimpati dgn adik kakak kta di sia tetapi yakinlah nang mcm2 ikhtiar d polah kmk urg.

Ada sesetengah pihak mengatakan pihak kami dan pihak kerajaan tidak mengambil endah walaupun telah d jelaskan keadaan sebenar. Maka bermula lah segala cacian sehingga mendoakan kematian saya. Now thats a bit overboard. Kesian anak2 saya mun ya doa ktk 😀

Seperti biasa malaysian being malaysian akan menjadi experts dgn memberi komen yg x dpt pun d gunakan utk membantu adik kakak kta d taman dahlia. So hopefully in the future komen2 yg lebih berupa cadangan lebih bnyak. Yang mendoakan kematian saya pun dipersila jmpa dgn saya kalau keberanian jantannya sama berani dgn jari nya naip.. hehe

But i assure u.. x kira pilihanraya kah apa kah, kami akan tetap menjalankan tanggungjawab kami tanpa mengira cacian atau pun pujian krna Allah SWT akan menimbang segala amanah kita termasuklah cacian cacian kta.

Just another day at the office.."

Janganlah kerana ketandusan idea dan isu, Dr Nor Irwan mula mengadu domba perkara yang tidak benar.. kita ni orang Sarawak, usahlah mengikuti taktik berpolitik kotor seperti rakan-rakan PKR anda di Semenanjung..

Sebagai bakal calon yang baharu, anda seharusnya mengfokuskan kebaikan anda sendiri dan apa yang anda boleh tawarkan kepada rakyat dari mencari kesalahan orang lain, apatah lagi membuat pembohongan sebegini untuk menagih sokongan dan simpati.


Bagi permasalahan kekurangan air di Taman Dahlia, berat mata memandang, berat lagi bahu memikul, adalah lebih baik kita bersama mencari resolusi agar perkara ini (kecurian yang mengakibatkan kerosakan kepada pam air) tidak berulang lagi dan memberi masalah kepada penduduk setempat kawasan tersebut dari menghambur pembohongan kononnya cyber trooper PBB/BN telah memberi "komen negatif" kepada anda..😎-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List