Friday 22 August 2014

GAMBAR TERKINI: KETIBAAN JENAZAH MANGSA MH17 DI KUCHING DISAMBUT DENGAN SAYU







KUCHING: Dayang Misbah Abang Anuar, ibu saudara Allahyarhamah Ariza Ghazalee dan nenek saudara kepada Allahyarham Muhammad Afif Tambi tidak dapat menahan air matanya ketika pesawat khas membawa jenazah dua beranak tersebut mendarat di Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Kuching tepat jam 2.17 petang sebentar tadi.

Misbah, 69-tahun yang ditenangkan ahli keluarganya adalah di antara kira-kira 500 orang hadirin yang menanti ketibaan pesawat khas berkenaan yang terbang dari KLIA ke Pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Kuching untuk menyambut dua jenazah mangsa MH17.

Jenazah mereka telah diterbangkan dengan menggunakan pesawat C-130 Hercules dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) kira-kira pukul 11.25 pagi tadi.

Rejimen Keempat Kor Amor Diraja dengan kekuatan 30 anggota akan menjalankan istiadat ketenteraan ketika menyambut jenazah.

Jenazah dua beranak Allayarhamah Ariza (Ibu), 46 tahun dan Allahyarham Muhammad (anak), 19-tahun,  mangsa tragedi MH17 akan diterbangkan ke TUDM Kuching dari KLIA  akan melalui Jalan Lapangan Terbang, Jalan Tun Jugah, Jalan Tun Razak, Jalan Marikan Salleh, Jalan Tun Sallehuddin , Bulatan Gersik, Bulatan Mahkamah, Bulatan Secso, Jalan Sarawak Golf Club, Jalan Masjid Negeri dan disembahyangkan di Masjid Jameq sebelum meneruskan perjalanan melalui Bulatan Semariang, Jalan Sultan Tengah dan ke Tanah Perkuburan Samariang untuk dikebumikan (dijangka selepas Solat Assar). -Sarawakiana

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List