Thursday 19 June 2014

UGUTAN MAHU DEDAHKAN IDENTITI MELANAU BLOGGER?


Gara-gara kerana penulisan rakan blogger Melanau Blogger bertajuk "Komen: Eleman asing disebalik Sarawak for Sarawakian", admin Facebook 'The future  of Sabah/Sarawak and Federation of Malaysia" memberi gambaran mahu mendedahkan identiti Melanau Blogger.

Mungkin geram atau apa, admjn berkenaan mengeluarkan kata-kata, "sampai masa nanti, nampaklah wajah mereka di sini .. mereka nak pakai apa gambar sekalipun yang menutup identiti, takkan dapat terlepas".


Pedas sangatkah tulisan Melanau Blogger sehingga admin tersebut terpaksa mengeluarkan kata-kata sedemikan?

Melanau Blogger cuma menyatakan istilah latin Dum Spiro Spero yang bermaksud dalam Bahasa Inggeris "While I breath, I hope" sebenarnya terdapat pada logo (crest) bendera Sarawak lama yang dikatakan telah dipergunakan oleh golongan-golongan tertentu yang membawa propaganda dan agenda yang "tersendiri".

Dum Spiro Spero
Admin tersebut juga telah melabelkan Melanau Blogger sebagai "pengfitnah sejarah negara Sarawak" kerana perkara tersebut namun biarlah pembaca sendiri menilai siapa yang betul atau terasa "diri dah betul sangat". Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. Cerita lah semula sejarah Sarawak sehingga nama ' Syed' tu perlu di pendamkan.... menarik... untuk sama-sama kita hayati dan ingat rentetan sejarah nya.

    ReplyDelete
  2. sejarah itu bukan saja harus di ketahui tapi dihayati agar yang baik dapat dijadikan tauladan dan yang buruk dijadikan sempadan....Bukan untuk diungkit dan dimanipulasi untuk agenda yang boleh menjahanamkan kesejahteraan rakyat.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List