Wednesday 11 June 2014

JAMINAN MP BARAM TIDAK AKAN SERTAI TERAS & SETIA KEPADA SPDP/BN

KUALA LUMPUR: Anggota Parlimen Baram Anyie Ngau hari ini menjelaskan bahawa beliau masih menganggotai Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) dan setia terhadap kepimpinan Ketua Menteri yang baharu, Tan Seri Adenan Satem.

Wakil rakyat Barisan Nasional bagi penggal pertama itu berkata beliau tidak pernah bercadang meninggalkan SPDP atau memohon untuk menyertai parti lain.

"Saya ingin menjelaskan di sini kedudukan saya sebagai wakil rakyat bagi Baram... ada khabar angin yang menyatakan bahawa saya sudah meninggalkan SPDP. Saya masih menganggotai SPDP dan wakil rakyat BN. Tak mohon untuk sertai mana-mana parti selain SPDP.

"Saya menyokong Ketua Menteri Sarawak yang baharu dan Pemangku Presiden baharu SPDP (Datuk Seri Tiong King Sing) kerana kami di bawah payung BN," katanya dalam sidang akhbar di lobi Parlimen, Isnin.

Bulan lepas, Ngau dan sepuluh lagi wakil rakyat BN dilaporkan menyertai Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS) bersama-sama bekas Presiden SPDP Tan Sri William Mawan Ikom dan pemimpin kanan Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) Datuk Seri Wong Soon Koh.

Ditanya kehadiran beliau pada sidang akhbar TERAS, Ngau berkata: "Maafkan saya, saya masih terlalu baharu dalam politik," dan enggan mengulas lanjut. -BERNAMA

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List