Saturday 17 May 2014

"PENGKHIANATAN" DALAM SPDP TELAH DIKESAN AWAL OLEH G5?

-JIKA DIKAJI KEMBALI PUNCA MENGAPA G5 MENINGGALKAN SPDP DULU, IANYA MENJURUS KEPADA KETIDAKSENANGAN MEREKA KEPADA PEMIMPIN NOMBOR DUA SPDP YANG DIKATAKAN SERINGKALI TINDAKANNYA MENJANGKAUI MAWAN, PRESIDEN SPDP SENDIRI! KEKEKE!!!-


Bekas Presiden Parti Demokratik Progressif Sarawak (SPDP) yang juga Menteri Pembangunan Sosial Tan Sri Datuk Sri William Mawan Ikom perlu bersyukur kerana mempunyai sahabat-sahabat politik yang setia, yang sentiasa menyokongnya walau dalam apa keadaan pun.

Syabas buat Menteri Muda Pembangunan Perindustrian Datuk Peter Nansian Ngusie, Menteri Muda kemudahan Awam Datuk Sylvester Entri, Menteri Muda Pendidikan Awal Rosey Yunus dan ADUN Batu Danau Paulus Palu Gumbang, iaitu empat dari anggota G5 kerana bukan saja begitu ikhlas bergabung kembali dengan Mawan malah  merelakan Mawan mengetuai parti baharu mereka iaitu Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS).

Setakat ini, TERAS juga dianggotai oleh Menteri Kerajaan Tempatan dan Pembangunan komuniti dan Pengerusi Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) cawangan Sibu dan ADUN Pelagus George Lagong.

UnReportedNews™® dimaklumkan oleh sumber dalaman SPDP iaitu rancangan "penyingkiran Mawan" sebenarnya telah lama dikesan olah anggota-anggota G5 (termasuk bekas MP Mas Gading Datuk Tiki Lafe) dan ianya dimulakan dengan menyingkir "mereka-mereka" yang setia dengan Mawan dalam Pemilihan Agung SPDP yang lampau menjurus dengan tindakan G5 meninggalkan SPDP.

Dikatakan juga, Mawan sebenarnya telahpun diberi "amaran" mengenai perkara ini namun beliau tidak mengendahkannya kerana begitu yakin dia dapat "mengawal" keadaan sehingga ianya sudah terlambat.

Dalam masa yang sama, "pengkhianat-pengkhianat Mawan" dalam SPDP dikatakan juga telah mengatur langkah untuk mencari penganti-panganti empat orang ADUN dan seorang MP G5 namun rancangan mereka terbantut setelah Mawan menerima empat ADUN G5 untuk kembali ke SPDP.

Oleh kerana tiada pilihan yang lain, "pengkhianat-pengkhianat" SPDP terpaksa membuat satu lagi rancangan untuk "menyingkirkan" Mawan dari jawatan Presiden dalam Pemilihan Agung SPDP yang dijadual berlangsung minggu hadapan untuk memastikan rancangan mereka berjaya.

Syabas dan tahniah kepada Mawan dan TERAS, lebih-lebih lagi dengan respon yang begitu positif yang telah ditunjukkan oleh Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Datuk Amar Haji Adenan Saten di atas sokongan terbuka TERAS kepada Barisan Nasional Sarawak.

Namun, secara jujur UnReportedNews™® berpendapat, Mawan seharusnya juga membuka pintu untuk menerima bekas MP Mas Gading Datuk Tiki Lafe agar menyertai TERAS agar TERAS terus menjadi lebih mantap dan di terima oleh rakyat Sarawak.

PS: Admin UnReportedNews™® mendaftar sebagai pengundi di Bintulu, mohon maaflah jika keadaan berterusan sebegini, tak jadi kawan nak mengundi pada PRU nanti .. KEKEKE!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List