Monday 19 May 2014

FITNAH KE ATAS TERAS BERMULA?

-BELUM APA-APA LAGI, PARTI TERAS TELAH DI FITNAH SEBAGAI PARTI RASIS YANG BERKEPENTINGAN UNTUK KAUM DAYAK SAHAJA! DENGKI LAH TU! KEKEKE!!!-


Surat layang ini dikatakan telah diedarkan di Bandaraya Kuching memburukkan Parti Tenaga Rakyat Sarawak (TERAS) yang baru di anggotai bekas Presiden Parti Demokratik Progressif Sarawak (SPDP) yang juga Menteri Pembangunan Sosial Tan Sri Datuk Sri William Mawan Ikom.

Surat tersebut secara terang-terangan memburukkan Menteri Kerajaan Tempatan dan Pembangunan komuniti dan Pengerusi Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP) cawangan Sibu Dato Seri Wong Soon Koh serta tidak menggalakkan ahli-ahli SUPP menyertai TERAS dengan alasan berbaur perkauman.

Sekata ini, TERAS dianggotai Menteri Muda Pembangunan Perindustrian Datuk Peter Nansian Ngusie, Menteri Muda kemudahan Awam Datuk Sylvester Entri, Menteri Muda Pendidikan Awal Rosey Yunus,  ADUN Batu Danau Paulus Palu Gumbang dan ADUN Pelagus George Lagong.


Sementara itu, siang tadi Pengerusi SPDP Bahagian Pending Athanasius Audie Chua berserta semua ketua sayap wanita, pemuda, putera dan puteri SDPD Bahagian Pending telah meletakkan jawatan secara rasmi untuk mengikuti langkah Mawan menyertai TERAS.

"Setakat ini 86 ahli SPDP Bahagian Pending telah mengembalikan kad keahlian SPDP mereka untuk menyertai TERAS," kata Audie sambil menegaskan penyertaan mereka ini bukanlah untuk "mencari musuh" namun  atas dasar kepercayaan dan kesetiaannya kepada kepimpinan Mawan.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List