Saturday 4 January 2014

PENIAGA CINA JUAL ARAK DALAM KAWASAN MELAYU/ISLAM?

-WA TAU LU MAU UNTUNG TAPI TAKKAN LU BODOH SANGAT TAK TAU ARAK ITU HARAM BAGI ORANG BERAGAMA ISLAM IAITU PENDUDUK MAJORITI DI MANA LU BERTAPAK SEKARANG IAITU DI DEMAK LAUT? ALANG-ALANG, BAIK LU JUAL DAGING BABI SEGAR KAT KEDAI LU! KEKEKE!!!-


Admin UnReportedNews™® ada menerima maklumat dari salah seorang pembaca mengenai sebuah kedai kepunyaan peniaga Cina yang beroperasi di sebelah pasar ikan Persatuan Nelayan Kawasan (PNK)Bako di Demak Laut yang ada menjual minuman keras sebentar tadi.

Amboi, sedap jer si Al-Kafirin ni menjual arak di kawasan kediaman majoriti 99 peratus Melayu/Islam.

Persoalan kini, apakah Jabatan Agama Islam Sarawak (JAIS), Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) dan agensi-agensi berkaitan tidak membuat sebarang pemantauan ke atas premis-premis sebegini sehingga arak boleh dijual dengan sewenang-wenangnya secara terbuka?

Adakah pihak-pihak berkaitan hanya akan "buat-buat sibuk" sekiranya sudah terjadi kes bunuh, rogol atau jenayah yang disebabkan oleh arak di kawasan itu terjadi?

Perkara in janganlah dianggap enteng kerana jika kita sendiri yang beragama Islam tidak menghormati larangan agama kita sendiri, bagaimana kita hendak mengharap orang beragama lain menghormati agama kita?

"You, yourself should respect your own believes and religion before expecting others to respect them!" 

Admin UnReportedNews™®  mohon ADUN Demak Laut YB Hazland Abang Hipni untuk campurtangan dalam perkara ini agar perkara yang lebih buruk lagi tidak akan berlaku. Wassallam.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List