Wednesday 13 November 2013

MAKHLUK DAP YANG KURANG HAJAR-SI TANGGANG SARAWAK

-INGAT SIKIT KAWAN, KITA ORANG MELAYU NI HIDUP BERADAT! SIAPA AWAK NAK BERDEBAT DENGAN MENTERI MUDA! SIAPA AWAK MEMPERTIKAI PERLANTIKAN MUFTI SARAWAK! POYO BETUL! KEKEKE!!!-


Budak hingusan DAP yang baru saja graduate dari Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) minggu lepas dalam akaun Facebook nya membuat cabaran terbuka untuk Menteri Muda (Hal Ehwal Islam) Negeri Sarawak Datuk Haji Daud Abdul Rahman unruk berdebat mengenai Tabung Baitulmal Sarawak.

Siapa Aziz, yang telah "dinobatkan" sebagai penyelaras Pusat Khidmat DAP Tupong yang juga merupakan pembantu khas Pengerusi DAP Sarawak Chong Chieng Jen hendak membuat cabaran sebegitu?

Bagi masyarakat Melayu Sarawak, Aziz ni bagaikan si "Tanggang Sarawak" yang begitu cenderung dan bakal mengkhianati bangsa Melayunya dan lebih sadis lagi, agama Islamnya sendiri, khususnya di Sarawak mengikut apa saja telunjuk DAP.

Jenuh kepenatan dah jejari admin UnReportedNews™® membuat artikel-artikel berkaitan "keterlampauan" makhluk yang bernama Aziz ini!


Sebelum ini, Aziz juga telah memberi gambaran yang perlantikan  Mufti Sarawak Sahibul Samahah Datuk Kipli Yassin adalah kerana fakta beliau adalah seorang Melanau.

Apa salah Datuk Mufti Sarawak adalah dari kalangan orang Melanau? Mengapa senteng sangat daya pemikiran Aziz yang bagaikan memandang rendah dengan kewibawaan Datuk Mufti Sarawak.

Adoi Aziz, janganlah kau terlalu kufur dengan alam duniawi yang didendangkan oleh DAP sehinggakan kau sanggup memperlekehkan mereka-mereka yang dipertanggungjawabkan untuk memimpin masyarakat Islam di negeri ini.

Tolong buka minda kau yang setahun jagung itu yang mungkin telah di"kafir"kan secara sengaja atau tidak oleh pengajaran yang kau dapati dari DAP yang kreteria perlantikan Datuk Mufti itu bukanlah kerana beliau adalah dari bangsa Melanau!

Adakah kau terlalu bangsat sehinggakan kau ter"overlook" yang pemilihan mufti ini amatlah rapi dan dihalusi dan sepengetahuan admin UnReportedNews™®  Datuk Mufti sebelum ini pernah berkhidmat di Jabatan Agama sebelum dilantik sebagai Mufti sebab ilmu agamanya melebihi daripada calon-calon yang lain. 

Awak seorang graduan, jangan derhaka macam si Tanggang, susunlah kata-kata menggunakan fikiran dan bercakap dengan mulut, jangan mengikut berkata gerakhati dipengaruhi oleh politik dan bercakap dengan lubang bontot!

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. malangnya orang melanau di sarawak. kebanyakan bumiputera sarawak dengki benar dengan orang melanau. kenapa? sebab satu kaum dengan ketua menteri. salahkah lahir sebagai melanau? terlalu senteng pemikirannya kalau begitu. dengki biar bertempat encik. nanti orang akan kencing atas kubur bila dah mati....

    ReplyDelete
  2. Malang sekali jika orang muda spt Aziz mengaitkan perlantikan Datuk Mufti Sarawak dgn bangsanya.Jgnlah diperlakukan begitu sekali.

    Jawatan Mufti adalah jawatan tertinggi sekali dlm ranking "clergy" Islam.Kedudukan Mufti amat mulia.

    Kelayakan sipenjawat tersebut saya yakin telah memenuhi setiap keperluan yg ditetapkan pihak Majils Islam Sarawak dan ditauliahkan kerajaan.Tidak mungkin pengisian jawatan tersebut dibuat semberono.Jika jawatan Pegawai Kerani/PT memerlukan proses SOP kerajaan dan seterusnya seorg calon dilantik maka lebih afdal pemilihan jawatan tinggi agama dibuat lebih teliti lagi.Tak mungkin perlantikan tersebut dibuat di luar saluran yg tidak ada integreti.Majlis Islam Sarawak taklah sebodoh yg Aziz andaikan.

    Perlantikan Datuk Mufti Sarawak tidak perlu dipolitikkan.

    Kalau Aziz ada masalah dgn TBS sila berjumpa dgn CEOnya.Bincang spt orang dewasa.

    sekadar pandangan 50sen..

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List