Tuesday 1 October 2013

PISTOL TEMBAK PENGASAS AMBANK DICAMPAK DI TASIK MINES?

-POLIS PERCAYA PISTOL YANG DIGUNAKAN OLEH SUSPEK YANG BERUSIA 44-TAHUN UNTUK MENEMBAK HUSSAIN AHMAD NAJADI TELAH DICAMPAK KE DALAM TASIK MINES & OPERASI MENCARI SENJATA ITU SEDANG GIAT DIJALANKAN TERMASUK MENGGUNAKAN KHIDMAT PENYELAM SKUBA!-

Polis percaya pistol yang diguna dalam pembunuhan pengasas kumpulan perbankan Arab-Malaysian (AmBank) Hussain Ahmad Najadi dibuang di kawasan Tasik Mines bersebelahan Lebuhraya Besraya di Kuala Lumpur.

Polis yang menjalankan operasi mencari senjata api terbabit sejak semalam membawa suspek utama ke kawasan itu Isnin.

"Kita syak senjata api yang digunakan suspek dibuang di kawasan ini," kata Pegawai Turus Bahagian Siasatan Jenayah Berat (D9) Kuala Lumpur, Supt Yahya Abdul Rahman ketika dihubungi Bernama.

Tinjauan Bernama Isnin mendapati suspek, 44, yang memakai baju lokap berwarna jingga diiringi anggota polis dibawa ke lokasi berkenaan pada 1.20 petang.

Operasi itu bermula 10 pagi, membabitkan 30 anggota dan pegawai polis daripada polis kontinjen Kuala Lumpur, Unit Forensik, Unit Skuba Bukit Aman serta Pasukan Gerakan Am (PGA) dan berakhir tujuh jam kemudian.

Sebanyak lapan anggota Unit Skuba turut menyelam mencari bahan bukti itu di dalam tasik yang mempunyai kedalaman 10 meter berkenaan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata operasi mencari senjata api itu akan diteruskan esok dengan membawa peralatan seperti alat pengimbas senjata.

"Operasi ini diketuai timbalan saya, ACP Kahiry Ahrasa," katanya ketika dihubungi.

Suspek utama kes itu ditahan Ahad lepas bersama-sama dua rakannya dalam serbuan 12.30 tengah malam di sebuah rumah di Taiping, Perak dan kini ditahan reman bagi membantu siasatan kes tersebut.

Hussain, 75, maut manakala isterinya cedera parah akibat ditembak dari jarak dekat di kawasan parkir kereta sejurus keluar dari tokong Kuan Yin Temple di Lorong Ceylon di sini pada 29 Julai lepas. (sumber

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List