Sunday 15 September 2013

WAJIB BACA: HAK KERAJAAN MEMBANTU MELAYU & BUMIPUTERA!

-UNDI BN TAK NAK TAPI INSENTIF NAK? PUNYALAH TAMAK HALOBA & SADISNYA PUAK NI, APASAL KORANG TAKUT PULAK KERAJAAN NAK TOLONG MELAYU & BUMIPUTERA YANG TELAH MEMPERTAHANKAN KERAJAAN DALAM PRU-13 YANG LEPAS? AKU TENGAH TERGULING-GULING KETAWA TIME BUAT POSTING NIH! KEKEKE!!!-

Sudah ada bunyi suara-suara yang sumbang kendengaran berikutan pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkaitan dengan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera yang dilangsungkan di Dewan Agong Tuanku Canselor, Universiti Teknologi MARA, Shah Alam, Selangor semalam.

Menurut Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Haji Maslan tiada timbul persoalan dimana kaum-kaum yang yang mungkin terasa "terpinggir" dengan adanya program-program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera ini.

"Kepada masyarakat Cina dan India yang miskin dan bermasaalah, masih ada banyak program-program kerajaan yang boleh membantu mereka," jelas Ahmad Maslam..

"Manakala bagi masyarakat Cina dan India yang sudah kaya-raya, terdapat kaedah-kaedah yang tertentu dari segi perlesenan, pemberian peluang perniagaan dan sebagainya." 

Tegasnya, ia (program-program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera) bukannnya menarik hak kaum lain, cuma kerajaan ingin membantu ekonomi Bumiputera dan Melayu yang jelas masih ketinggalan jika dibandingkan dengan kaum yang lain.

Ahmad Maslan berkata demikian dalam satu sidang akhbar selepas sesi Dialog Bajet 2014 dan Isu Isu Semasa oleh Timbalan Menteri Kewangan bersama pemimpin masyarakat tempatan yang diadakan di Akedemi Lembaga Hasil dalam Negeri (LHDN) di Bandaraya Kuching siang tadi.

Haa .. korang dengar tu? Program-program Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera bukannnya menarik hak kaum lain cuma usaha kerajaan ingin membantu ekonomi Bumiputera dan Melayu yang jelas masih ketingggalan jika dibandingkan dengan kaum yang lain.

UnReportedNews™® nak tanya balik satu soalan .. apa hak mereka-mereka yang tak membantu kerajaan dalam PRU-13 dulu nak mempersoalkan niat baik kerajaan membantu Melayu dan Bumiputera?

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List