Sunday 18 August 2013

KEBONGKAKAN NAZRI MENJADI LIABILITI KEPADA NAJIB & BN!

-DI AMBANG PEMILIHAN AGUNG UMNO TAK LAMER LAGI, PM NAJIB KENA TEGAS PADA PENDIRIANNYA! PM, PLEASE SAY YOUR STANCE ON THIS WRONGDOING OF EMPLOYING MEMBERS IN GOV MINISTRY & IGNORANT ATTITUDE OF THIS MALAYSIAN MINISTER!-


Dibawah ni adalah komen bongkak, angkuh dan sombong Menteri Perlancongan dan Kebudayaan Datuk Seri Nazri Aziz mengenai isu menyentuh anaknya yang dilantik sebagai Pegawai Khas dalam kementeriannya.

"And of course he doesn't have to be paid, he has a lot of money, his father is rich"

"I don't care what people think. I don't care what bloggers, netizens, journalists write about me."" I don't please anybody but myself."

Amboi-amboi-amboi, lunaknya tona bahasa, sedapnya bicara mengikut hati. 

Sebagai wartawan, blogger dan seorang yang "tidak kaya", aku betul-betul terasa dengan kenyataan Pak Menteri yang tak sedar diri ini.

Tindakan Nazri melantik anaknya, Nedim yang dikatakan pernah terlibat dengan kontroversi sebelum ini sebagai pegawai khas menjadi isu malah dengan angkuh Nazri menyatakan anaknya tidak dibayar gaji oleh kerajaan, sebaliknya melalui duit poketnya sendiri sambil menyombong mengatakan, "Ini kementerian saya, saya boleh boleh lantik sesiapa saja."

Hai Pak Menteri, lupakah kamu yang Kementerian kamu tu bukannya secara rasmi "milik" kamu sebaliknya asdalah milik kerajaan yakni rakyat Malaysia? Don't act stupid okay?

Sad to say, perangai individu angkuh sebeginilah yang akan mengjahanamkan BN. Perangai pemimpin sedemikianlah yang akan membuat penyokong-penyokong setia BN akan merasa muak dan membenci kerajaan serta mula mencari "alternatif lain".

Ni sebenarnya bukan hal aku dari Sarawak ni tapi aku kena peringatkan juga, Pemilihan Agung UMNO tak lamer lagi so PM Najib kena berhati-hati bila nak "memilih" pihak kepada mana-mana calon yang bertanding.

Memanglah jawatan Najib tak di pertandingkan dalam pemilihan itu tapi jika dia terus menyokong menteri yang seangkuh Nazri ni (yang aku agak-agaklah) akan kalah ataupun paling tidak mendapat sokongan yang berkurangan dalam pemilihan tersebut nanti, mana Najib nak taruh muka beb!

Najib kena tegas dalam menyatakan pendiriannya dalam apa saja perkara, jangan seperti lalang dibuai angin, sekejap ke sana, sekejap ke sini.

"Ya atau Tidak,", bukannya hari ni cakap tidak menjadi salahnya Nazri berbuat demikian asalkan tidak melibatkan pembayaran gaji oleh kerajaan dan besok pulak cakap ahli keluarga menteri hanya boleh diletakkan sebagai pembantu di kawasan Parlimen masing-masing dan bukannya di kementerian! Isk-isk-isk!

Dahlah, aku pun malas nak membebel Hari Ahad ni. Lu orang fikirlah sendiri. Kekeke!!! Wassallam.

PS: Aku tarik baliklah kata pujian peribadi aku sewaktu berbual dengan Nazri sewaktu kami bertemu di Bandaraya Kuching tidak lama dulu. Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List