Friday 28 June 2013

"BLACKOUT276" DI SARAWAK!

-PUNCA HAMPIR SELURUH SARAWAK "BLACKOUT" HARI INI BUKANNYA APA CUMA NAK BAGI PELUANG KEPADA PEMBANGKANG DARI NEGERI NI YANG TAK IKUT BERDEMO DI HIMPUNAN BLACKOUT505 ANJURAN PEMBANGKANG YANG DIADAKAN DI SERATA SEMENANJUNG MALAYSIA SEJAK 5 MEI LEPAS UNTUK MERASAI APAKAH ITU "BLACKOUT" YANG SEBENARNYA! KAN? KAN? KAN? KEKEKE!!!-

"Maskot Blackout"? (Sekadar hiasan saja)
Difahamkan hampir semua kawasan di negeri Sarawak mengalami blackout bermula dari jam 5 petang tadi.

Menurut sumber dari Sarawak Energy, kejadian berpunca dari satu "major trip" dari station di Bintulu yang membekalkan tenaga elektrik ke bandar-bandar utama termasuk Bandaraya Kuching.

Tanpa menyatakan nama-nama kawasan dengan secara terperinci, sumber tersebut juga menyatakan (pada tepat jam 8:48pm) sebanyak 15 peratus dari kawasan yang terjejas telah dapat dipulih.

"Sehingga kini, kakitangan kami (Sarawak Energy)sedang bertungkus lumus dalam usaha memulihkan bekalan eletrik dan berharap semua penduduk yang terjejas agar bersabar dan bertenang," katanya sumber itu lagi.

Tepat jam 11:55 malam tadi, bekalan elektrik telah di pulihkan (di kawasan Padungan/Kuching-tempat aku diamlah!).

Mungkin ada yang merungut, komplen, mengkritik atau memberi pandangan buruk kepada Sarawak Energy ni tapi fikir-fikirlah dulu sebab bukan mereka sengaja nak buat begitu.

Apa-apapun syabas kepada keefisyenan dan respon Sarawak Energy mengendalikan tugas mereka dan kalau bolehlah, sediakan masterplan yang lebih rapi seperti backup station untuk menyokong station di Bintulu agar perkara begini tak berulang lagi.

Ye ler, aku cakap memang senang tapi itu pandangan aku dan juga mungkin pandangan-pandangan ramai penduduk di Sarawak kan? Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

1 comment:

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List