Friday 21 June 2013

BLACK505: RAFIZI & CHE'GUBARD, KO BERDUA JANGAN NAK MAIN-MAIN DENGAN NYAWA ORANG!

-SEEKOR CAKAP TAKDE RANCANGAN NAK BERHIMPUN HINGGA SESSI PARLIMEN KE13, ISNIN DEPAN TAPI YANG SEEKOR LAGI CAKAP BAWAK BEKALAN SIAP DENGAN PERALATAN PERKHEMAHAN LAGI TU? NATE MANER YANG KECE BETUL NI? KEKEKE!!!-

Perhimpunan Black505 di Padang Merbok akan diteruskan tetapi tiada sebarang rancangan untuk terus berhimpun di lokasi tersebut sehingga sesi Parlimen Ke-13 bermula Isnin depan, kata Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) Rafizi Ramli.

Beliau berkata tiada arahan daripada Pakatan Rakyat meminta peserta perhimpunan untuk terus berhimpun di Padang Merbok sehingga Parlimen dibuka semula bagi penggal baru selepas Pilihan Raya Umum, 5 Mei lalu.

Bagaimanapun, Rafizi mengakui beliau tidak pasti mengenai arahan daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mengambil bahagian dalam perhimpunan pada Sabtu.

"Seperti yang kita sedia sedia maklum, tiada sebarang arahan daripada Pakatan kepada peserta untuk terus berhimpun sehingga Isnin.

"Namun saya tidak pasti mengenai arahan diberikan oleh NGO lain yang terlibat," katanya ketika dihubungi mStar sebentar tadi.

Ketika ditanya mengenai tahap kesihatan peserta perhimpunan yang perlu diambil kira dalam keadaan jerebu teruk, Rafizi berkata pihak penganjur telah menyediakan pasukan perubatan di lokasi tersebut.

"Kita tidak melihat sebarang keperluan untuk membatalkan perhimpunan itu kerana keadaan jerebu di Kuala Lumpur tidak serius.

"Kita menasihatkan para peserta untuk membawa beberapa botol air dan memakai penutup hidung jika perlu," katanya.

Rafizi berkata Pakatan menasihatkan para peserta perhimpunan untuk berkumpul pada tengah hari sebelum berarak ke Padang Merbok.

"Kami menasihatkan orang ramai untuk berkumpul pada pukul 12 tengah hari di tujuh lokasi yang ditetapkan. Kemudian mereka akan mula berarak ke Padang Merbok pada pukul 2 petang.

"Kami menjangka perhimpunan itu akan bermula kira-kira pukul 3 petang di Padang Merbok.

"Terdahulu kami akan meninggalkan padang pada pukul 6 petang kerana acara larian Olimpik 2013. Kini, tiada masalah, kami menjangka perhimpunan itu akan bermula pukul 3 petang dan akan berlangsung selama dua atau tiga jam," katanya.

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) mencadangkan perhimpunan itu diadakan di Stadium Merdeka tetapi Rafizi tetap mahu ia diadakan di Padang Merbok.

Pakatan menetapkan tujuh lokasi utama untuk orang ramai berkumpul sebelum berarak ke Padang Merbok di Kuala Lumpur untuk perhimpunan Black505.

Tujuh lokasi itu termasuk Brickfields, Masjid Negara, Pudu, Jalan Raja Laut (Ibu Pejabat PAS), Universiti Malaya, pusat beli belah Sogo dan Pekeliling.

Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad memberi amaran kepada pihak penganjur bahawa tindakan akan diambil ke atas mereka jika tetap ingin mengadakan perhimpunan itu tanpa permit.

Difahamkan beberapa pemimpin Pakatan tidak berminat untuk menyertai perhimpunan itu kerana mereka tidak mahu menanggung risiko kehilangan jawatan sekiranya didenda melebihi RM2,000 kerana melanggar undang-undang.

Bah! Lain pula cadangan si Che'gubard pulak!

Lain Kali Ini Pasti Berbeza: Sedia Untuk Lebih Dari Sehari. Oleh CHE'GUBARD

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) selaku penggerak Gabungan NGO #SuaraRakyat505 yang juga terlibat secara langsung dalam kemuncak #Black505 22 Jun 2013 di Padang Merbok menegaskan;

1. Himpunan akan tetap diteruskan secara aman dan terancang seperti yang dijadualkan.

2. Semua pihak jangan gundah gulana kerana himpunan mega ini bukan bertujuan untuk guling kerajaan sebaliknya tujuan utama himpunan ini untuk desak SPR yang menjadi dalang penipuan pilihanraya harus letak jawatan dan hadapkan ke muka pengadilan kerana penipuannya. Namun jika regim itu lemah sangat dan terguling dgn sendirinya itu bukan salah kita.

3. Tiada sebarang perancangan sulit dan setiap kata putus telah diumum secara terbuka untuk elak prasangka. Maka semua dijemput hadir ke dewan perhimpunan KLSCAH pada 21Jun ini (8.30mlm) untuk taklimat akhir menjelang esoknya himpunan besar. Pimpinan utama parti politik dan NGO turut hadir menyampaikan taklimat dan pedoman penting.

Ye ke bantahan secara aman? Apa yang si Khalid Syiah tweet ni?
Nak menumbangkan kobau kat rumah Tok Wan engko ke ? Kekeke!!!
4. SAMM juga mengakui akan bersama beberapa kumpulan anak muda telah merancang untuk melanjutkan protes bantahan ini secara aman dengan berkhemah seramai mungkin. Semua protes akan dilakukan dalam menjunjung tinggi semangat perlembagaan negara dan deklarasi kemerdekaan negara.

5. Semua harus sedia mental dan fizikal untuk aksi rakyat secara aman lebih dari sehari khususnya tarikh 24Jun apabila dunia bakal menyaksikan protes rakyat pada hari parlimen malaysia mengangkat sumpah. SAMM menyediakan 150 khemah sebagai kemudahan, turut menggesa orang ramai turut hadir membawa kelengkapan untuk bermalam seperti khemah dan 'sleeping bag'.

Ayuh semua anak muda kita turun bersama mencipta sejarah mengambil semula kemenangan rakyat dan kedaulatan negara.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List