Thursday 23 May 2013

OPERASI BERKAS PENGHASUT-PENGHASUT NEGARA BERMULA!

-MANA MAU LARI HAH? KORANG BERANI TEBANG, BERANILAH PIKUL BEB! DENGAR-DENGAR RUANG LOKAP BALAI JINJANG TU LUAS LAGI! PADAT JE KAT DALAM TU! KEKEKE!!!-

Nampaknya Anwar Ibrahim sedang ditinggalkan menjanda dan terkontang-kanting.

Polis seolah-olah sudah memulakan Operasi Lalang 3 apabila mulai memburu beberapa nama atas Akta Hasutan. Orang pertama yang telah diburu, ditangkap dan sekarang sedang bersantai dengan enaknya dalam lokap di Balai Polis Jinjang adalah Adam Adli, ANAK IBLIS yang telah mencabar polis menangkapnya dengan berterus-terang bahawa dia sedang menghasut rakyat Malaysia agar melakukan rusuhan bagi menggulingkan kerajaan dalam satu majlis untuk memperingati ulang tahun 13 Mei 1969.

Sangkaan ANAK IBLIS bahawa penangkapannya akan membolehkan para penyokong bermata sepet berkumpul dan melakukan kekacauan, ternyata meleset. Walaupun para penyokongnya sekarang ini sedang cuba melakukan provokasi di Pulau Pinang dan di hadapan Balai Polis Jinjang, tetapi apabila polis memulakan operasi penangkapan, mereka bagaikan baru tersedar bahawa keberanian mereka tidaklah setara mana.

12:50 tengah hari tadi, Tian Chua, salah seorang pemimpin kanan PKR yang dikatakan sedang kepanasan punggung, telah ditahan oleh polis sewaktu berada di Terminal Tambang Murah (LCCT) Sepang untuk ke Kuala Terengganu atas tuduhan menghasut di bawah Seksyen 4 (1) Akta Hasutan.

Polis turut menahan Haris Ibrahim yang sedang hendak menjamu selera di Segambut dan telah dibawa ke Balai Polis Jinjang, juga di bawah Sekyen dan Akta yang sama.

Malam tadi, 18 orang BABI BLACK-OUT 505 telah ditahan dan disoalsiasat. Bagaimanapun, difahamkan mereka kemudiannya dibebaskan selepas memberi keterangan.

Terbaru, turut ditahan adalah Tamrin Ghafar. Dia telah ditahan di Bangsar dan sekarang sedang 'direhatkan' di Balai Polis Jinjang.

Nampaknya Balai Polis Jinjang yang sebelum ini hanya menjadi tumpuan penduduk setempat membuat laporan, sedang menjadi tumpuan puak-puak Pakatan Rakyat. 

Beberapa nama lain turut sedang diburu oleh pihak polis termasuklah Chegu Bard. Khabarnya ketika artikel ini ditulis, Chegu Bard telah ditahan di Johor Bahru ketika dia dalam usaha melarikan diri ke Batam, Indonesia.

Lim Kit Siang, apa khabar? Sivarasa, apa khabar? Ambiga, apa khabar? Cynthia Gabriel, apa khabar? Ngeh Koo Ham, apa khabar? (sumber)

-UnReportedNews™®

2 comments:

  1. terbaiklah PDRM. kami bangga ada abg polis yg bertindak tegas. lakukan sesuatu demi kelangsungan keamanan di malaysia.

    ReplyDelete
  2. sila tangkap langau-langau yang tak sedar-sedar diri lagi tu. rehatkan mereka semua di pulau-pulau yang tiada orang. tak payah letak kat balai jinjang atau mana-mana tempat lain nanti tikus, bewak, khinzir, dll datang dan menyemak serta ganggu penduduk lain pulak..apa pun tahniah pada PDRM kerana kerja dengan penuh ikhlas untuk tangkap langau-langau ni...salam

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List