Tuesday 14 May 2013

ANWAR PERLU BERHATI-HATI, TAK BOLEH BESAR KEPALA MACAM SELALU!

-WALAU KEPALA TU SEBESAR KEPALA KERETAPI PUN TAPI OTAK SEKECIK KOTAK MACIS KING KONG ASYIK MENGHASUT RAKYAT AGAR MENUMBANGKAN KERAJAAN SAH NEGARA INI DENGAN ALASAN-ALASAN YANG TIDAK MASUK AKAL SAMA SEKALI, PUN TAK GUNA KAN? TAPI TAKPE, NAK BERDEMO LAGI? DEMOLAH, KITA TENGOK NANTI APA KESUDAHANNYA NANTI YE! KEKEKE!!!-

Pertama sekali, sekalung tahniah di ucapkan buat Tan Sri Khalid Abu Bakar dan Datuk Seri Bakri Zinin yang sudah pun disahkan menjawat jawatan Ketua Polis Negara (KPN) dan Timbalan KPN berkuatkuasa mulai Jumaat ini.

Difahamkan, Tan Sri Khalid Abu Bakar sememangnya tidak "begitu digemari" oleh pembangkang terutamanya DAP diatas ketegasan menjalankan tanggungjawab kepolisian yang beliau pamirkan semasa memegang jawatan Ketua Polis Negeri Selangor dahulu. 

Semestinya, harapan MAJORITI rakyat Malaysia yang menjadi agenda utama buat Tan Sri Khalid sebagai KPN baru adalah membendung siri-siri perhimpunan haram anjuran Pakatan Rakyat yang didalangi oleh Anwar Ibrahim sebelum ianya berlarutan pada tahap diluar kawalan pihak berkuasa.

Sejak kebelakangan ini, ramai dikalangan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat, terutamanya Anwar Ibrahim serta beberapa individu yang diketahui umum mempunyai rangkaian dengan pembangkang namun mengakui diri mereka adalah NGO tanpa segan silu lagi mengeluarkan kata-kata yang lebih berbentuk sebagai ancaman memporak-perandakan keamanan negara menerusi demonstrasi jalanan.

Mereka merasakan mereka tidak dapat disentuh oleh undang-undang malahan tindakan mereka yang terkini, mengadakan perhimpunan membantah keputusan PRU-13 yang lepas seolah-olah negara ini tiada undang-undang langsung.

Tan Sri Khalid yang dikenali dengan sikap "tiada kompromi" apabila melibatkan undang-undang (berdasarkan pengalaman peribadi penulis dalam beberapa sesi temubual dengannya di Sarawak) sudah pastinya sedikit sebanyak akan menjadi "penawar" kepada syndrom penyakit "kepala besar" Anwar dan rakan-rakannya.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Adakah dia BERSIH? Kalau bersih, kenapakah keaiban tak putus-putus menimpa kepada insan ini? Penzinah? Peliwat? Penghianat bangsa? Pemurtad (Pluralisme)? Penyalah guna kuasa ketika menjadi TPM? Penyamun perbendaharaan negara ketika menjadi Menteri Kewangan? Ini baru hukum di dunia, belum lagi di akhirat.

    Justeru impian untuk menjadi PM sampai kini tidak kesampaian, walaupun satu ketika dulu beliau sudah menjadi TPM. Allah SWT telah menganugerahkan beliau ujian dgn memberi nikmat pada awal kerjayanya, tapi beliau hanyut dan menerima musibah di penghujung hayatnya. Ini pun ulamak Pas seperti Nik Aziz & Hadi Awang gagal untuk mengerti, "Dalam Nikmat ada Ujian dan Musibah". Jika Kit Siang buta patut pun kerana dia Kafir Laknat. Oh amat menyedihkan....!

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List