Sunday 19 May 2013

ANWAR BOLEH JALANLAH!

-BERIKUTAN DESAKAN PAKATAN AGAR KETUA SPR MELETAK JAWATAN! WAHAI ORANG TUA PELIK, KO INGAT SPR NI KESATUAN PENDUDUK NAK LEPAS-LEPAS JAWATAN? YANG KAU DAH BERJANJI NAK BERSARA TU BILA LAGI? TERIMALAH KEKALAHAN, RAKYAT DAH BUAT PILIHAN! LAIN KALI LAH! KEKEKE!!!-

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) tidak akan tunduk kepada desakan pembangkang yang mahu dua orang kuatnya melepaskan jawatan hanya kerana keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) tidak memihak pakatan itu. 

Sambil menyifatkan desakan itu sebagai tindakan dangkal serta tidak menghormati badan pengendali pilihan raya yang dilantik mengikut Perlembagaan Persekutuan, Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar yang dipetik oleh Berita Harian Online sebagai berkata PRU-13 turut diiktiraf oleh pihak antarabangsa.

Tiada alasan untuk SPR tunduk kepada desakan pembangkang, kita bukan persatuan penduduk atau persatuan bola sepak. Bila (pasukan bola sepak) kalah saja, desak pemimpinnya untuk letak jawatan. SPR badan yang dilantik mengikut Perlembagaan, seluruh dunia iktiraf PRU-13, yang tak setuju hanya pembangkang. 

Ambil tindakan mahkamah, Jika tak puas hati dengan keputusan pilihan raya, ambillah tindakan mahkamah... jadilah pemimpin bertanggungjawab, tunjuk teladan baik kepada rakyat, hormat undang-undang dan keputusan rakyat. Rakyat tahu siapa betul dan siapa tak betul. 

Dunggu Pakatan Dek Anwar Ibrahim! Kekeke!!!
Bagi saya, pembangkang lebih kepada kelirukan penyokongnya sendiri kerana tidak berpuas hati dengan keputusan pilihan raya, katanya ketika dihubungi BH, semalam. 

Tiga hari selepas PRU-13 pada 5 Mei lalu, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama pemimpin parti sekutunya menjelajah ke seluruh negara mengadakan perhimpunan haram membantah keputusan pilihan raya selain cuba menimbulkan persepsi bahawa wujud penipuan dalam proses pemilihan itu. 

Kelmarin, Pengarah Strategik PKR, Mohd Rafizi Ramli pula menggesa Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof dan Wan Ahmad melepaskan jawatan dalam suruhanjaya itu atas alasan sama. 

Mengenai tindakan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dilantik sebagai pemerhati PRU-13 oleh SPR, menggunakan forum politik bagi mengkritiknya, Wan Ahmad berkata, tidak adil NGO terbabit mengkritik tanpa mengundang SPR bagi memberi penjelasan terhadap isu dibangkitkan mereka.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Sudah-sudahlah Anwar... dah kalah kalahlah... berapa kali dah bertanding pilihanraya, keluar penjara penjara pun, ganti bini pun, boleh menang pilihanraya di Permatang Pauh. Dah tentu SPR tak adil kerana menangkan Anwar sedangkan tak buat jasa apa-apa pun, dosa lagi adalah. Dulu masa jadi Timbalan Perdana Menteri dan Timbalan Presiden UMNO, SPR itu juga yang kendalikan pilihanraya, tentu tak adil kerana DAP dan PAS tak menang malah dah hampir pupus pun. Kalau SPR tak adil, tentu mereka dah siasat kenapa secara tiba-tiba pengundi Cina begitu ramai tertumpu di Pulau Pinang, Selangor dan di selatan? Janganlah nak tutup pekong pengundi hantu pembangkang sendiri, maka disalahkan kepada SPR pula. Projek nmemindah pengundi ini telah lama dijalankan oleh DAP bagi memastikan kali ini Cina akan menguasai negara ini, dengan PKR dan PAS dijadikan keldai. Tetapi manusia hanya boleh berusaha, Tuhan yang menentukan. Cina sudah lupa dan mengkhianat semangat kemerdekaan Tanah Melayu ini iaitu Cina diberi hak keistimewaan yang paling berharga berupa kewarga-negaraan di Tanah Melayu. Sedangkan ketika itu, Negara besar China sendiri telah tidak mahu menerima kembali imigran Cina yang mencari makan dan kaya raya di Tanah Melayu hingga memeningkan penjajah Inggeris. Disamping paksaan, para pemimpin Melayu Tanah Melayu relapaksa menerima mereka atas dasar kemanusiaan dan beranggapan bahawa orang Cina akan patuh kepada persetujuan yang dimaktubkan dalam Perlembagaan. Dan kelihatannya perpaduan itu hidup subur kecuali tahun 1969 dan berlaku lagi perkara serupa dalam PRU-13 ini. Dalam kedua-dua perlakuan khianat ini, DAP merupakan dalangnya. Di Tanah Melayu sendiri, orang-orang Melayu masih terkial-kial untuk memegang tidak sampai 20 peratus kek ekonomi sedangkan Cina menguasai lebih 80 peratus kek ekonomi. Sepatutnya orang Melayulah yang harus menentang akan ketidak-adilan ekonomi ini, sedangkan yang menguruskan pentadbiran dan politik negara ini sebahagian besarnya adalah orang-orang Melayu. Rupa-rupanya orang Cina hendakkan semuanya hingga sanggup mengkhianat kepercayaan orang-orang Melayu. Di Singapura pun, tak dibenarkan ada sekolah aliran cina. Olehkerana orang Cina telah cuba membatalkan semangat perjanjian kemerdekaan, maka menjadi hak juga kepada orang-orang Melayu untuk mendesak dikaji semula semangat pemberian taraf kerakyatan itu. Semoga perkara seperti itu tidak akan berlaku dan ingatlah bahawa semua kaum di Malaysia mesti berkorban serta jangan terlalu tamak haloba. Akuilah bahawa ada perkara yang 'haram' disentuh dan berpada-pada dalam memainkan isu, biarlah mengalah apabila kalah.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List