Sunday 24 March 2013

ANWAR DALANG DISEBALIK VIDEO "TAIB"?

-SUDAH LAH TU ANWAR, SAMPAI BILA KO NAK BUAT DOSA? SAMPAI BILA KO NAK CIPTA FITNAH? BERTAUBATLAH KO ANWAR! KEKEKE!!!-

Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud menyifatkan Global Witness jelas tidak benar-benar berjuang untuk apa-apa sebab tetapi hanya cuba untuk menyokong pembangkang, terutama semasa Pilihanraya Umum ke-13 (PRU 13) akan datang ini.

Beliau berkata demikian kepada media mengenai satu sedutan video "temubual" yang kononnya dirakam oleh Global Witness yang dakwaan penglibatannya "merosakkan" hutan negeri ini dan penyalahgunaan kuasa selepas pelancaran Dewan Kampung Lintang di sini semalam yang juga dihadiri oleh Timbalan Menteri Sains, Teknologi dan Inovatif (MOSTI) merangkap Ahli Parlimen Petra Jaya Datuk Fadillah Yusof, Menteri Pelancongan dan Perumahan merangkap ADUN Satok Datuk Amar Abang Haji Zohari Tun Abang Haji Openg, Setiausaha Negeri Tan Sri Datuk Amar Haji Mohamad Morshidi Abdul Ghani, ADUN Tupong Datuk Haji Daud Abdul Rahman, ADUN Pantai Damai Dr Haji Abdul Rahman Junaidi, ADUN Samariang Hajah Sharifah Hasidah dan ADUN Demak Laut Dr Hazland Abang Hipni.

"Saya masih cuba untuk mengetahui apa yang sedang berlaku sebenarnya jadi saya tidak tahu sampai mana tahap penyiasatan mereka," dia menjawab, apabila ditanya mengenai tindakan yang akan diambil oleh Kerajaan Negeri Sarawak terhadap dakwaan palsu sebegitu.

"Sesiapa sahaja boleh mendakwa untuk menjadi ejen saya dan melakukan sesuatu untuk saya, tetapi itu tidak bermakna anda perlu mengambil ia dan menggunakan ia terhadap saya. Sesiapa sahaja boleh mengaku seperti itu. Sebagai contoh, saya boleh mengatakan saya bertindak untuk anda tetapi anda tidak tahu tentang perkara ini, apa yang anda boleh lakukan? ", Katanya.

Beliau menegaskan bahawa rakyat perlu berhati-hati tidak untuk diperdayakan terperosok ke dalam kedudukan yang sama atau ditipu untuk mempercayai bahawa mereka benar-benar boleh melakukan 'sesuatu' melalui ejen seperti itu (seperti dalam video) kerana Sarawak mempunyai sistem.

Terdahulu, Ketua Menteri berkata beliau tidak suka untuk mengulas atau bercakap tentang pemimpin lain, bagaimanapun, apa yang pemimpin pembangkang Dato Seri Anwar Ibrahim telah lakukan adalah amat begitu "melampau".

"Tidak semua pemimpin pembangkang adalah sama tetapi yang seorang ini (Anwar) adalah benar-benar 'melampau'. Dia membawa mereka dari United Kingdom, Amerika Syarikat, Australia dan mana-mana negara atau NGO di bawah pengaruh beliau ke Malaysia dan membangkitkan pelbagai isu, seperti hutan di Sarawak, untuk memecahkan ikatan perpaduan kita."

"Mereka bukannya sebahagian daripada Sarawak dan Malaysia, maka mereka sebenarnya tidak tahu berapa banyak hektar hutan dan hutan kita mempunyai. Jadi, jangan mendakwa seolah-olah mereka tahu begitu baik tentang kita dan politik kita," katanya lagi.

Beliau menambah, Anwar bermain dengan politik dalam usaha untuk menang dan untuk memiliki kuasa, dengan itu, ia tidak menghairankan bahawa rakyat telah mula menolak beliau kerana dia tidak akan mampu untuk berkhidmat kepada rakyat dan memimpin negara ke sebuah negara maju.

Beliau menegaskan bahawa Malaysia, terutama Sarawak, tidak perlu mana-mana pihak luar untuk terlibat dalam politik sebagai rakyat sendiri tahu yang terbaik.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List