Sunday 10 February 2013

PKR SARAWAK CUBA TIPU DIRI SENDIRI ADA PELUANG MENANG PRU 13?

-TINDAKAN KELUAR PARTI BERAMAI-RAMAI AHLI-AHLI PKR SARAWAK CAWANGAN KABONG/SARATOK BARU-BARU INI MEMBUKTIKAN SEMAKIN RAMAI YANG SUDAH HILANG KEYAKINAN TERHADAP KEPIMPINAN ANWAR IBRAHIM & WALAUPUN PEMIMPIN NEGERI TERTINGGINYA CUBA MENAFIKAN, SECARA UMUMNYA, RAKYAT KIAN SEDAR PERJUANGAN PKR SEBENARNYA YANG HANYA NAK MEMENUHI HASRAT ANWAR UNTUK DINOBATKAN MENJADI PM! KEKEKE!!!-

Berbuih-buih mulut Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak Baru Bian membuat penafian mengenai satu insiden dimana 65 ahli PKR dikatakan meninggalkan parti dan menyertai Parti Demokratik Progresif Sarawak (SPDP) beberapa hari yang lepas.

Sebaliknya beliau berdalih menegaskan kumpulan tersebut bukan ahli PKR seperti yang dilaporkanakhbar-akbar tempatan kerana mereka yang ‘keluar parti’ itu tidak pernah berdaftar sebagai ahli PKR Cawangan Kabong atau Saratok.

“Saya mengesyaki ada beberapa pihak yang cuba mengalihkan gambaran sebenar tentang PKR di Saratok,” katanya ketika dihubungi pemberita bekenaan kumpulan yang mendakwa daripada PKR Kabong diketuai pengerusinya menyerahkan borang keahlian kepada Presiden SPDP Tan Sri William Mawan Ikom.

Betul atau tidak, Baru Bian menegaskan PKR di Saratok, aatu-satunya cawangan yang mengemukakan pendaftaran ahli baharu pada Januari 2013 telah mencatatkan jumlah penyertaan ahli baharu yang tinggi di mana pada bulan lepas misalnya seramai lebih 100 lorang.

Baru Bian
Sehubungan itu, Bekas Pengerusi PKR Cabang Kabong Ismail Hussain, 65, yang telah mewakili kumpulan berkenaan mendedahkan mereka nekad meninggalkan PKR ekoran tindakan pemimpin PKR yang langsung tidak menghiraukan kebajikan mereka malah seringkali memburukkan pemimpin BN walaupun mereka bekerja untuk rakyat.

"PKR telah mengabaikan tanggungjawab mereka dalam menjaga kebajikan ahlinya biarpun sebelum ini banyak janji manis ditaburkan," kata Ismail sambil menambah salah satu daripada ketidak adilan PKR adalah walaupun dirinya mendapat majoriti untuk bertanding di kawasan Kabong pada Pilihan Raya Negeri Sarawak, pengurusan PKR tindak mengendahkan suara majoriti.

"Tindakan penguruSan PKR tersebut benar-benar memalukan dirinya dan ahli-ahli PKR Cabang Kabong secara keseluruhannya ditambahkan lagi kecenderungan PKR Sarawak yang seakan hanya mahu "orang mereka" mereka yang mengetuainya setiap cabang PKR supaya senang diarahkan dalam kerja-kerja politik."

"Bagi kami, tada lagi PKR dalam hati kami kerana perjuangan mereka hanya untuk Anwar Ibrahim dan bukannya rakyat dan kerana sebab tersebutlah kami, bekas ahli-ahli PKR Cabang Kabong keluar parti dan memilih SPDP-BN sebagai wadah politik mereka untuk selamanya," jelasnya lagi. 

Nyata berang dipermainkan PKR seama ini, Ismail menggesa semua ahli-ahli PKR di seluruh Sarawak supaya sedar mereka selama ini sebenarnya ini telah diperbodohkan dengan memperjuangkan satu matlamat iaitu hendak menobatkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri dan tiada sebab selain dari itu.

"Segala janji-janji Anwar Ibrahim di Sarawak hanyalah gula-gula politik untuk menarik sokongan rakyat terhadap perjuangannya, begitu jugalah pemimpin PKR lain di Sarawak yang seolah-olah sudah termakan pembohongan Anwar Ibrahim sehingga sanggup memfitnah pemimpin BN termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak," luah Ismail lagi.

Dalam masa yang sama, Presiden SPDP Tan Sri Datuk Sri William Mawan amat mengalu-alukan penyertaan bekas-bekas ahli PKR Cabang Kabong untuk menyertai SPDP kerana ianya sudah pasti akan mengukuhkan BN dalam menghadapi PRU-13 yang akan dijadualkan bila-bila masa saja lagi.

Abdul Karim Hamzah
Sementara itu, Menteri Muda Pembangunan Belia Haji Abdul Karim Rahman Hamzah menyifatkan tindakan kumpulan yang bekas ahli-ahli PKR yang diketuai oleh Ismail keluar dari PKR dan menyertai Barisan Nasional (BN) mengukuhkan fakta parti tersebut sekadar berjuang demi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Sambil mengalu-alukan penyertaan itu, Karim merasai golongan tersebut kini sedar perjuangan PKR bukan demi kesejahteraan rakyat dan penghijrahan beramai-ramai penyokong PKR dari kawasan Saratok ke dalam BN menunjukkan kekecewaan ahli-ahli itu terhadap PKR.

“Saya tidak hairan terhadap tindakan mereka kerana mereka tahu PKR hanya tahu memberi janji kosong tapi tidak dapat menepati janji malah sebelum ini kekecewaan terhadap perjuangan PKR yang tidak ikhlas turut dilihat dengan keluarnya beberapa pemimpin parti dari seluruh negara."

"Terlalu ramai pemimpin dan ahli PKR telah meninggalkan parti tersebut malah bekas rakan-rakan baik Anwar Ibrahim sendiri seperti bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan Mohamad Ezam Mohd Nor, Ahli Parlimen PKR Padang Serai N. Gobalakrishnan dan bekas Ketua PKR Wilayah Persekutuan Datuk Zaid Ibrahim telah sedar akan niat sebenar Anwar Ibrahim," katanya lagi.

Abdullah Haji Saidol
Pada pendangan Ketua Setiausaha Politik Ketua Menteri Abdullah Haji Saidol pula terhadap perkara yang sama adalah ianya begitu jelas mencerminkan kecelaruan dalam hala tuju perjuangan parti itu dan saban hari semakin ramai ahli dan penyokong PKR menyedari berada dalam parti tersebut tidak berupaya menjaga kesejahteraan rakyat seperti dilakukan BN selama ini.

“Mereka lebih banyak melolong dari menolong rakyat dan lebih banyak merapu daripada membantu,” katannya lagi sambil menambah amalan budaya dan falsafah politik pembangkang tidak sedikit langsung pun menjurus ke arah pembangunan dan kesejahteraan.

“Maka tidak keterlaluan jika saya labelkan segelintir pemimpin-pemimpin PKRlah yang bertanggungjawab memulakan politik kasar serta lemparan pembohongan serta fitnah melampau yang menimbulkan prasangka buruk dan memecahbelahkan perpaduan kaum,” kata Abdullah.

-UnReportedNews™®

1 comment:

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List