Monday 12 November 2012

BERTAUBATLAH NURUL!!!

-BIARPUN KENYATAAN NURUL MUNGKIN BERTUJUAN MELEBARKAN PENGARUH POLITIKNYA MAHUPUN PEMIKIRAN LIBREALISME BELIAU..BERTAUBATLAH!!! KEKEKE!!!-

Walaupun Naib Presiden PKR Nurul Izzah Ibrahim seorang yang berpendidikan dan kita menghormati pandangan liberal dan pemikiran beliau tetapi agama adalah satu perkara yang sangat sensitif.
 
Demikian tegas Menteri Muda Perumahan Haji Abdul Karim Rahman Hamzah berkata, "Ramai yang bersedia untuk mati kerana ia sebagai contoh, ketika karikatur Nabi Muhammad (saw)  dilukis mengakibatkan rusuhan di seluruh dunia, ramai yang telah meninggal dunia kerana isu tersebut."
 
"Begitu juga, apabila Salman Rushdie menulis 'Satanic Verses' buku terdapat kegemparan di seluruh dunia Islam yang mengakibatkan kematian banyak sehinggakan Salman dirinya menjadi mati "dikutuk"."
 
Waima bagaimana pun liberalnya Nurul, yang juga Ahli Parlimen Lembah Pantai boleh menulis atau berkata, "Perkataan dan Undang-Undang Allah SWT" tak dapat di ubah, tegas Karim lagi apabila di hubungi UnReportedNews™® sebentar tadi.
 
Karim menambah bahawa apabila dia (Nurul) berkata bahawa "Kebebasan Beragama" harus untuk semua termasuk Islam, ia sama seperti dan boleh ditafsirkan sebagai Muslim boleh memilih agama mereka sendiri apabila mencapai umur matang.
 
"Saya percaya ini tidak diterima dalam Islam kerana "murtad" adalah satu jenayah yang boleh dihukum dengan kematian. Biarpun kenyataan Nurul mungkin bertujuan melebarkan pengaruh politiknya mahupun mencerminkan pemikiran liberalisme dan jika itu adalah pendekatan beliau ...Saya berharap dia bertaubat, " nasihati Karim.
 

Sementara itu, dalam perkara yang sama, tindakan yang paling wajar di ambil oleh Nurul Izzah kini, menurut Menteri Muda (Hal Ehwal Islam) di Pejabat Ketua Menteri Datuk Haji Daud Abdul Rahman adalah menarik balik kenyataan beliau dan memohon maaf dari semua masyarakat Islam di Malaysia atas kenyataan yang didakwa controversi beliau mengenai kebebasan memilih agama termasuk orang Melayu dan Islam.
 
"Ia jelas dinyatakan dalam" Perlembagaan "bahawa semua rakyat Malaysia mempunyai kebebasan untuk mengamalkan agama mereka tetapi itu tidak termasuk orang Melayu atau Islam seperti yang kita (Islam) melarang seorang Muslim untuk menukar agama mereka," kata Daud.
 
"Nurul telah dipanggil oleh Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berhubung perkara itu dan diharapkan isu ini akan diselesaikan."
 
Daud, yang juga Tupong Dewan Undangan Negeri menyatakan pandangan beliau bahawa perkara yang terbaik untuk Nurul lakukan adalah memohon ampun daripada rakyat dan Allah.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List