Tuesday 28 April 2015

Kebenaran Menyakitkan, ADUN-ADUN DAP Keluar Dewan


Sebaik sahaja ADUN Nangka Dr Annuar Rapaee memulakan Perbahasan Usul Penghargaan Atas Ucapan TYT Yang Di-Pertuan Negeri Sarawak semalam, seorang demi seorang ADUN DAP bertindak meninggalkan dewan.

Mana tidaknya, Annuar menekankan, pembangkang dengan sadisnya telah menyalahgunakan kuasa yang boleh digunakan untuk membantu rakyat dan seterusnya dapat menghilangkan atau sekurang-kurangnya dapat mengurangkan beban dan masalah rakyat dalam kerajusan mengejar kuasa politik.

"Saya akan menggariskan lima elemen atau ciri-ciri politik pihak pembangkang yang saya pasti mereka belajar “political masters” mereka dari semenanjung sebab semua parti pembangkang yang bertapak di Bumi Kenyalang ini berasal dari Semenanjung."

"Pertama, mewujudkan perasaan benci terhadap kerajaan dan Negara sebagai contonhya, dalam usaha ahli YB Kota Sentosa (Chong Chieng Jen) agar rakyat membenci kerajaan dan Negara beliau pada suatu ketika dahulu mempertikaikan usaha kerajaan menanamkan semangat potriotikdi kalangan rakyat dengan menyanyikan lagu Negaraku di pawagam dan menganggap usaha tersebut sebagai “disgrace” and “ridiculous”, "and asked if Malaysia was heading towards a communist era, a time when citizens must show that they are patriots." 

"Adakah patut seorang wakil rakyat bersikap demikian mempertikai usaha kerajaan menanamkan semangat patriotik di kalangan masyarakat? Niat sebenarnya adalah agar rakyat membenci kerajaan dan Negara," tanyanya dengan sinis.

"Kedua, memutarbelitkan fakta dan isu. Ini memang sudah menjadi norma politik pembangkang. Contoh paling terdekat ialah kenyataan akhbar Chong dalam surat khabar Sin Chiew dan See Hua bertarikh 25 April. Beliau mengatakan bajet tambahan yang dipohon sebanyak 500 juta adalah membeli undi dan sekarang setiap ADUN dan bakal calon BN mempunyai banyak wang di tangan mereka sehingga Kota Sentosa menghasut NGO memohon peruntukan dari ADUN BN." (Baca sepenuhnya-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Salam...

    Mohon jasa tuan link kan blog :

    http://suaramelayubaru.blogspot.com/

    dalam bloglist tuan sebagai tanda sokongan kepada matlamat yang satu, memenangkan calon UMNO BN di Permatang Pauh dan Rompin.

    Terima kasih...

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List