Thursday 2 October 2014

Jenazah Dua Mangsa MH17 Dari Sarawak Akan Tiba Jumaat Ini


Jenazah Allahyarham Muhammad Afruz Tambi, 13, ahli keluarga terakhir Allahyarham Tambi Jiee yang terkorban dalam tragedi MH17 akan diterbangkan balik ke Malaysia Jumaat ini.

Menurut kenyataan akhbar dari Menteri Pengangkutan Dato 'Sri Liow Tiong Lai, penghantaran jenazah tersebut pada Jumaat ini, October 3, 2014 ini adalah penghantaran ke-6 yang telah diterbangkan kembali ke Malaysia.

Dijangka akan tiba pada jam 8.30 pagi di Kompleks Bunga Raya, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), jenazah tersebut akan diberi penghormatan tentera sepenuhnya.

Jenazah Allahyarham Muhammad Afruz akan tiba rumah bersama-sama dengan jenazah mendiang Liew Yaw Chee, mendiang Lee Kiah Yeen, mendiang Meling Anak Mula and mendiang Mathew Ezekial Sivagnanam.

Dengan penghantaran ini, seramai 42 rakyat Malaysia yang terkorban dalam tragedi MH17 telah dikembalikan kepada waris mereka. Setakat ini, seramai 27 penumpang dan 15 anak kapal telah dikenal pasti daripada jumlah rakyat Malaysia di atas kapal penerbangan.

Sebagai keluarga terdekat, pasti mereka inginkan orang tersayang mereka untuk dikebumikan, marilah kita berdoa agar mereka mencari kekuatan dan kesabaran dalam menempuhi kejadian tragik ini.

Saya juga mohon kepada semua orang untuk menghormati privasi keluarga mangsa MH17 sepanjang masa yang sukar ini. Malaysia akan terus memastikan bahawa jenazah-jenazah mangsa akan kembali ke tanah air, kata Liow lagi. - Sarawakiana

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List