Monday 4 August 2014

ISRAEL BLOK RAKYAT MALAYSIA DARI LAYARI LAMAN FACEBOOK IDF

                       
Israel hari ini nampaknya telah menghalang pelayar dari Malaysia dari melayari laman Facebook IDF. Mungkin mereka telah goyang apabila banyak kali 'troll' ataupun laman Facebook mereka dikatakan telah digodam sebelum ini. Atau mungkin ada helah yang mereka tidak mahu rakyat Malaysia tahu.


Sememangnya ada ciri yang membolehkan Admin page Facebook mengehadkan negara mana yang boleh melayari laman Facebook mereka.

Hal ini dapat dilihat jika pengguna dari Malaysia pergi ke  laman Facebook IDF secara terus, pengguna akan dibawa ke Laman Utama, bukan page berkenaan.

Tetapi jika menggunakan proksi dari luar negara  seperti ini dan memasukkan alamat (URL) laman facebook IDF, iaitu https://www.facebook.com/idfonline , laman berkenaan masih lagi kelihatan berfungsi dengan elok.

Sebab kenapa mereka melakukan perkara itu tidak diketahui. Tapi nampaknya Malaysia telah berjaya memberi sedikit gentar kepada Zionis. Malaysia Boleh. (sumber

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. KENAPA KITA KENA BOIKOT MCD? (VERSI CAKAP TERUS TERANG)
    ========================================================
    Ada orang bertanya, kenapa kita nak sibuk2 boikot MCD? Kan rokok adalah penyumbang utama ekonomi Israel/Zionis jugak?

    Jawapan saya sangat mudah. “Kenapalah kau ni pendek akal sangat? Cuba le berfikir panjang sikit.” Ini adalah jawapan sopan.

    Jawapan terus terang dan sedikit kasar, ala2 gaya cakap orang Johor: “Kenapa le kau ni bangang sangat? Kau ni ada otak ke tak ni? Ke kepala otak kau letak kat lutut?”

    Seperti yang kita tahu, bagi orang yang telah banyak membaca & berfikir, burger McDonald adalah sebuah syarikat yang memberikan paling kurang 5% daripada keuntunggannya di seluruh dunia ke Israel. Dan Israel telah menggunakan duit keuntungan daripada sumbangan McD kepada Israel, untuk digunakan oleh militernya, untuk membeli peralatan perang seperti peluru, kereta kebal, pesawat, bom dan sebagainya.

    Peralatan perang ini pula akan digunakan untuk mengebom, menembak dan membunuh orang Palestin di Gaza. Orang Melayu amat kisah pasal penderitaan orang Palestin di Gaza. Tapi orang Arab buat bodoh aje. Itu suku Palestin. Bukannya suku Saudi ke, Qatari ke, atau Mesir.

    Selagi mereka orang Arab Saudi boleh bersenang lenang dan tak diganggu oleh Israel/US, lantaklah kau orang Palestin. Pegi mampus lagi baik. Itulah sifat & perangai orang Arab sekarang yang terlena dengan semangat abbasiyah & kemewahan dunia sekarang. Kasi Palestin mampus semua lagi senang. Tak menyusahkan kita semua orang Arab.

    Bagi mereka yang pendek akal@bebal, yang kurang membaca & kurang berfikir, akan bertanya, kenapa nak boikot McD sahaja? Kan banyak lagi produk Yahudi?

    Jawapannya mudah, kita tak mampu memboikot semua produk Israel buat masa sekarang. Kerana hampir kesemua produk pengguna di dunia ini dimonopoli oleh produk2 Yahudi!!! Sedangkan hampir semua cip komputer, internet, Yahoo, Google, Gmail dan Facebook dicipta oleh orang Yahudi. Betapa hebat tak orang Yahudi ini? Jenama seperti McD, KFC, Nokia, Microsoft, Nokia, Motorola & lain2 semuanya adalah produk2 org Yahudi, yang telah menguasai dunia, tanpa kita sedari.

    Cara yang paling mudah nak boikot semua produk2 Yahudi ialah pegi tinggal di hutan atau di gua. Jadi macam orang Asli atau orang Papua. Gerenti semua makanan & minuman anda, tak ada satu produk pun daripada produk buatan Yahudi.

    Tetapi kita hidup di zaman moden & ketamadunan yang tinggi. Kita memerlukan barangan2 canggih seperti TV, handset, kereta, komputer & sebagainya. Malangnya, kebanyakkan barangan yang canggih2 ini dibuat oleh orang Yahudi.

    Malangnya, orang2 Islam yang berjumlah lebih 1 billion sekarang tidak ada kemampuan membina barangan yang canggih2 itu. Kerana kita orang Islam, sibuk nak berpolitik, sibuk nak jadi ketua, sibuk nak bergaduh, berperang dan bunuh-membunuh sesama Islam.

    Peperangan sesama Islam seperti Perang Iraq-Iran, Perang Malaysia-Indonesia, Perang Sunni-Shia di Iraq dan sebagainya adalah contoh terbaik, bahawa orang Islam sebenarnya sibuk bergaduh sesama sendiri. Contoh terbaik di Malaysia ialah peperangan politik antara UMNO, PAS & PKR untuk merebut kuasa politik orang Melayu. Masing2 menuduh parti yang lain itu kafirlah, musriklah, munafiklah & pelbagai lagi. Sedangkan bangsa2 bukan Melayu sekarang telah bersatu di bawah satu bendera DAP.

    Kerana sibuk berperang sesama sendiri, maka kepala otak kebanyakkan orang Islam sibuk berfikir, untuk jatuh menjatuhkan sesama sendiri. Bukannya sibuk, macam mana fikir nak cipta satu gadget yang boleh menghubungkan sesama manusia, daripada hujung dunia sampai ke hujung dunia yang lain. Dan boleh pula dibawa berjalan2. Maka, Yahudi di bawah syarikat Motorola & Nokia telah mencipta handset!!!

    Yang terbaru, otak orang Islam yang suka berpolitik, suka berfikiran macam mana nak jatuhkan Khalid Ibrahim & jadikan Wan Azizah sebagai Menteri Besar Selangor? Macam mana nak tulis blog nak buruk2an dan jatuhkan si gagap gemuk tu? Atau macam mana puja dan menaikkan isteri si jubori tu?

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List