Saturday 8 March 2014

PESAWAT MAS GAGAL DIKESAN SELAMAT MENDARAT? (UPDATED)

-PIHAK MAS & PIHAK BERKUASA CHINA SEDANG BERKERJASAMA BAGI MENGESAN PESAWAT YANG MEMBAWA 239 PENUMPANG TERSEBUT! ALHAMDULLILLAH, DIFAHAMKAN PESAWAT MAS B777-200 KUL-PEK TELAH SELAMAT MENDARAT DI SEBUAH PEKAN KECIL NAN MING & DIFAHAMKAN IANNYA TELAH "HILANG" DISEBABKAN KEROSAKAN RADAR-

Sebuah pesawat Malaysia Airlines yang dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing terputus hubungan dengan menara kawalan udara di Subang kira-kira pukul 2.40 pagi, awal hari ini.

Penerbangan MH370 itu membawa 227 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal.

Malaysia Airlines dalam satu kenyataan memaklumkan pesawat Boeing 777 itu tersebut berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi Sabtu dan dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi.

"Malaysia Airlines sedang berkerjasama dengan pihak berkuasa yang telah menggerakkan pasukan mencari dan menyelamat bagi mengesan pesawat berkenaan," kata kenyataan itu.

Syarikat penerbangan itu juga memberitahu akan memaklumkan perkembangan dari masa ke masa.
Ia menasihatkan orang ramai untuk menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan maklumat lanjut. -Berita AwanI


Sebentar tadi, difahamkan pesawat MAS MH370 (B777-200) KUL -PEK telah dilaporkan selamat mendarat di sebuah bandar kecil Nan Ming dan dipercayai pesawat tersebut mengelami kerosakan radar. Alhamdulillah semua krew dan penumpang yang terdiri dari rakyat Malaysia terselamat. -MalaysianDigest



-UnReportedNews™®

1 comment:

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List