Tuesday 25 June 2013

PENCEROBOHAN LAHAD DATU: BUKTI SASPEK JUMPA PENGGANAS SULU

-SASPEK, SEORANG ANGGOTA POLIS DITUDUH MENYEMBUNYI MAKLUMAT MENGENAI KEGIATAN KEGANASAN SEMENTARA SEGALA BUKTI-BUKTI LISAN & BERTULIS MENGENAI HUBUNGAN RAPAT SASPEK DENGAN KESULTANAN SULU DI SELATAN FILIPINA AKAN DIKEMUKAKAN DIMAHKAMAH NANTI!-

HASSAN diiring keluar dari Mahkamah Tinggi Kinabalu atas tuduhan menyembunyikan maklumat mengenai kegiatan keganasan semalam
Pihak pendakwaan semalam memberitahu Mahkamah Tinggi di Kota Kinabali, Sabah bahawa mereka mempunyai bukti kukuh mengenai seorang anggota polis Cawangan Khas yang mengadakan beberapa pertemuan dengan pengganas Sulu sebelum pencerobohan Kampung Tanduo, Lahad Datu pada Februari lalu.

Pihak pendakwaan yang diketuai Timbalan Pendakwa Raya, Datuk Nordin Hassan yang di laporkan Kosmo Online sebagai memberitahu yang mereka yakin Koperal Hassan Ali Basari telah beberapa kali bertemu dengan ketua kumpulan pengganas itu, Datu Agbimuddin Kiram.

Beliau berkata demikian dalam ucapan pembukaan pada prosiding kes ke atas Hassan yang dituduh menyembunyikan maklumat mengenai kegiatan keganasan di hadapan Hakim P. Ravinthran.

“Kami akan kemukakan bukti-bukti lisan dan bertulis mengenai hubungan rapat antara tertuduh dan Kesultanan Sulu di Selatan Filipina.

“Tertuduh juga dengan sengaja tidak menyalur dan memberikan maklumat mengenai rancangan kumpulan pengganas itu untuk menceroboh kepada pegawai atasannya,” katanya.


-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List