Friday 21 February 2014

PKR SARAWAK "MERINSAK" (TERDESAK TAHAP GABAN!)

-TINDAKAN "THREE STOOGES" PKR SARAWAK YANG MEMPERSEMBAHKAN SURAT BANTAHAN KEPADA DYMM SPB YDP AGONG TERHADAP CADANGAN PERLANTIKAN PEHIN SRI HAJI ABDUL TAIB MAHMUD SEBAGAI TYT SARAWAK DILIHAT SEBAGAI TINDAKAN YANG "MERINSAK"! KEKEKE!!!-

MENGARUT & MEROYAN. Itulah sikap mereka dalam PR. Baru-baru ini sikap ini ditunjuk oleh PKR SARAWAK. Wakil-wakil mereka mempersembahkan surat bantahan kepada DYMM SPB YDP AGONG terhadap cadangan perlantikan YAB Pehin Sri Haji Abdul Taib Mahmud sebagai TYT YD Pertua Negeri Sarawak atas alasan kononnya siasatan SPRM masih dijalankan terhadap beliau.

TINDAKAN PKR SARAWAK ini hanya menampakkan kejahilan serta "double standard" dan seterusnya sikap ketidakadilan mereka sendiri.Kalau itu sikap mereka, kenapa tak tuduh DS ANWAR IBRAHIM yang masih dalam perbicaraan LIWAT II dan juga kena siasatan pelbagai kes yang belum selesai misalnya kes CHINA DOLL & LAPORAN POLIS PALSU OMEGA, PERHIMPUNAN-PERHIMPUNAN HARAM BLACKOUT dll, SKANDAL AKAUN MASTER BANK DAKWAAN DATUK MURAD BEKAS P/ GOV BANK NEGARA? 

Malaysia seperti juga negara2 bertamadun lain seperti USA UK AUSTRALIA SINGAPURA INDIA CANADA NZ PERANCIS & lain-lainmengamalkan sistem perundangan yang menetapkan seseorang itu tidak bersalah melainkan telah terbukti dia bersalah menerusi penghakiman Mahkamah, "A man is presumed innocent until he is proven guilty". Ini adalah asas undang-undang jenayah seluruh unia bertamadun yang beteraskan "NATURAL JUSTICE".

Mereka bertiga mendakwa bertindak di atas "desakan akar umbi" namun ianya dinafikan oleh admin akaun Facebook Parti Keadilan Rakyat!
APAKAH peguam-peguam mereka seperti Karpal, LKS,dan mereka dalam PR tak memberi ceramah undang-undang terhadap ketiga-tiga penghantar surat dari PKR Sarawak itu? Kalaulah mereka memerintah dan mereka juga yang buat aduan-aduan terhadap sesiapa dan walaupun palsu aduan itu,sesiapa kena adu itu harus letak jawatan atau tak akan dapat apa-apa kerja sebab kononnya masih "dalam siasatan"? 

Banyak cantik! Undang-undang apa ni, undang-undang yang dibelajar dari sekolah mana ni? "Siasatan" terhadap Pehin Sri adalah berkisar dari aduan-aduan pihak PR dan blog-blog palsu yang tiada intergriti seperti SARAWAK REPORT dll iaitu musuh2 politik yang nyata dari 'DAY- ONE' dan memang nak menjatuhkan mana-mana pemimpin BARISAN NASIONAL. 

Rakyat bukan tidak tahu iaitu PR khususya PKR bukan saja "doube standard " dan tetapi MENGARUT DAN MEROYAN TAK TENTU PASAL. -Dato' Idris Buang

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List