Wednesday 20 November 2013

PECAT AHLI- DAP SARAWAK MEMANG "MELUCUKAN"

-DAP SARAWAK MENDABIK DADA MELANCARKAN "IMPIAN SARAWAK" YANG KONONNYA NAK MEMPERJUANGKAN KEBAJIKAN MASYSRAKAT NAMUN "KEBAJIKAN" DALAMAN DAP PERINGKAT PIMPINAN SENDIRI PUN TAK MAMPU DI URUSKAN, INI MACAM KAH NAK BERANGAN MENJADI KERAJAAN? KEKEKE!!!-

Ketua Setiausaha Politik Ketua Menteri Sarawak Abdullah Haji Saidol menganggap tindakan DAP memecat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pujut Fong Pau Teck dari parti tersebut adalah sesuatu yang "melucukan".

"Saya difahamkan bahawa ADUN Pujut dipecat kerana gagal membayar sumbangan kewangan kepada parti yang diwajibkan keatas semua ADUN DAP Sarawak."

"Saya anggap tindakan ini suatu yang melucukan kerna baru-baru ini DAP melancarkan propaganda politik mereka yang di panggil "Impian Sarawak" dimana mereka berhajat untuk memperjuangkan kebajikan masyarakat luar bandar tapi apa yang berlaku di sini ialah seolah-olah keadaan "kebajikan" dalam DAP tidak terurus."

"Mungkin pergolakan dalaman DAP di Semenanjung sudah berlaku dalam DAP Sarawak," tambah ADUN Semop itu lagi ketika ditemuramah UnReportedNews™® pada hari kedua Mesyuarat DUN Ke-2 (Sesi Ke-3) yang Ke-17 di DUN berdekatan Bandaraya Kuching semalam.

"Semakin ketara juga ialah persefahaman politik DAP dgn PKR dan PAS yang sudah kelihatan seperti lagu yang sumbang dan tarian yang tak ikut rentak," kata Abdullah.

Fong telah di beri masa selama 14 hari untuk merayu secara bertulis kepada DAP Negeri ke atas keputusan parti tersebut.

Sementera itu, ADUN Sadong Jaya Aidel Lariwoo berkata, selama ini DAP melaung-laungkan Toleransi dan Demokrasi serta garis-panduan yang kononnya bagi menguruskan sesebuah kerajaan.

"Sekiranya urusan dalaman "Rumah Kecil" DAP sendiri tak mampu di urus, bagaimana nak menubuhkan sebuah kerajaan serta mentadbir sesebuah negeri."

Mengakui yang ADUN Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) juga ada ADUNs mengadakan akitiviti pendermaan namun ianya hanyalah isu kecil untuk kami (PBB)

Pada hari Isnin lepas, Timbalan Pengerusi DAP Tan Kok Wai mengumumkan DAP Sarawak telah memecat keahlian Fong dari parti tersebut.

Tan yang juga menrupakan pengerusi jawatan kuasa disiplin DAP menyatakan tindakan tersebut diambil kerana Fong telah "melanggar dislpin parti beberapa kali" serta dikatakan enggan membayar sumbangan bulanan mandotori kepada parti.

Fong, ketika ditemui dipejabatnya di DUN semalam menegaskan beliau masih lagi ADUN Pujut dan wakil DAP serta akan membuat rayuan dalam tempoh (14 hari) yang diberikan ke atas keputrusan parti berkenaan ke atasnya.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Juga pengajaran kpd mereka mulut celupar.Mereka yg mulut celupar jgn main retorik.Ingat anda adalah BN.Jgn buat statement yg berbaur hasutan yg boleh menimbulkan rasa curiga dlm BN.

    Dia yg makan cili rasa pedasnya.

    sekadar mengingatkan diri yg selalu lupa diri.

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List