Saturday 12 October 2013

OOO, RUPANYA HADI AWANG NI JAHIL!

-HADI AWANG JANGAN MAIN CAKAP SEDAP IKUT MULUT JE MENYARAN POLIS BERSILAT BILA BERTEMU DENGAN PENJENAYAH BERSENJATA! KEKEKE!!!-

Kenyataan Presiden Parti Islam SeMalaysia (PAS) Dato 'Seri Haji Abdul Hadi Awang yang menyaran pihak polis mempertahankan diri dengan "bersilat" apabila berhadapan dengan penjenayah bersenjata menunjukkan kejahilannya sendiri dalam perkara yang berkaitan.

Ini dinyatakan oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Haji Wan Junaidi Tuanku Jaafar kepada UnReportedNews™® sambil menambah dia (Hadi) patut tahu sekiranya semakin lama polis bersilat, semakin polis akan ditembak.

"Prosedur penggunaan senjata api polis amat rapi iaitu mengikut garis panduan Kanun Tatacara Jenayah," jelasnya sambil menambah terdapat juga Perintah Ketua Polis Negara, Pesuruhjaya Perintah Tetap bagi Sarawak dan Sabah dan Ketua Polis Negeri yang lain juga yang harus dituruti.

"Polis hanya bertindak balas pergi pertahanan diri mengikut "Standing Order" iaitu menembak untuk membunuh tetapi untuk melumpuhkan tetapi dalam situasi yang sukar bagaimanakah polis untuk bertindak balas, " katanya sambil menambah bahawa pembunuhan ( penjenayah ) biasanya berlaku.

"Bagaimana pula dengan penjenayah mereka adalah ganas dan keganasan yang mereka menembak untuk membunuh mangsa setiap masa yang menambah lebih banyak jenayah serta mereka  tidak mempunyai belas kasihan pada mangsa-mangsa mereka."

Menasihati Hadi dan PAS orang tidak mempolitikkan jenayah dan kegiatan jenayah untuk modal politik mereka, Junaidi berkata bahawa daripada beribu-ribu kes tangkapan polis ke atas penjenayah, hanya  peratusan kecil saja yang melibatkan pengunaan pistol digunakan.

"Polis adalah diantara pihak yang paling menggunakan senjata dan kekerasan yang melampau ," respon Junaidi, yang juga Ahli Parlimen Santubong .

Sehari sebelum Hadi dilaporkan dalam sebuah portal pro-pembangkang menasihati  polis  untuk mempertahankan diri dengan bersilat apabila berhadapan penjenayah bersenjata.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Hadi Awang ni memang dah sah spesis otak kat buntot...selalu kena liwat dengan Anwar Berahim. Kesian pengikut-pengikut PAS dapat presiden yg bebal dan bengap dengan perut toncit.(buncit macam tong).

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List