Tuesday 22 October 2013

BERITA BAIK BUAT PEMINAT BOLASEPAK SARAWAK!

-JENG-JENG-JENG! PASUKAN BOLASEPAK SARAWAK DIRAMALKAN AKAN MENJARINGKAN LEBIH DARI DUA GOL DALAM PERLAWANAN PUSINGAN KEDUA DIANTARA SARAWAK & PAHANG PADA OKTOBER 26 INI! KEKEKE!!!-

Bekas jurulatih legenda, pasukan bolasepak "Bujang Senang" Sarawak Awang Mahyan yakin pasukan bolasepak Sarawak akan "membaham" pasukan bolasepak Pahang dalam perlawanan kedua pusingan separuh akhir Piala Malaysia pada October 26 nanti.

"Ia adalah perkara biasa bagi mereka (mana-mana pasukan bolasepak pelawat) untuk datang dan bermain di sini berasa gementar. Setiap manusia mempunyai perasaan begitu dan jika mereka berkata mereka tidak takut atau, mereka berbohong."

"Ini adalah bola sepak, pasukan bolasepak pelawat pasti merasa gementar terutama dengan sokongan penuh daripada peminat bolasepak Sarawak menyokong pasukan kita."

Awang dengan optimistiknya meramal Sarawak boleh menjaringkan lebih dari dua gol dalam perlawanan menentang Pahang nanti untuk mara ke pusingan akhir menentang samaada pasukan Kelantan atau pasukan Angkatan Tentera Malaysia yang berentap dalam kumpulan separuh akhir yang lain.

"Saya yakin bahawa pasukan bolasepak Sarawak mampu untuk menjaringkan lebih dari dua gol dalam perlawanan itu."

Memberi contoh beberapa tahun yang lalu dimana pasukan bolasepak Sarawak berada dalam keadaan yang sama setelah dikalahkan pasukan Johor (di tempat lawan), Awang berkata Sarawak sebaliknya mampu mengubah keadaan dengan menjaringkan banyak gol dalam perlawanan pusingan kedua di Sarawak.

"Pasukan bolasepak Sarawak sebenarnya menempa sejarah sekiranya kita berjaya muncul sebagai juara dalam Piala Malaysia serta mengangkat mertabat semangat "Ngap Sayot" ke zaman kegemilangannya kembali."

Pada minggu lepas, semasa perlawanan pusingan pertama di tempat lawan di Stadium Darul Makmur, Pahang telah menewaskan Sarawak 3-1.

Awang berkata, beliau akan berada tampil di stadium berkenaan dengan puluhan ribu penyokong pasukan bolasepak yang lain pada pusingan kedua perlawanan Sarawak-Pahang untuk menunjukkan sokongan kepada pasukan bola sepak negeri ini.

Beliau berkata demikian dalam satu temubual bersama UnReportedNews™® ketika ditemui pada hari terakhir Konvensyen Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Ke-13 di Pusat Konvensyen Borneo Kuching (BCCK) siang tadi.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List