Monday 1 July 2013

PRK KUALA BESUT: DAP GERUN AKAN PAS & UMNO TUBUH KERAJAAN CAMPURAN DI TERENGGANU?

-DAP TAKUT ORANG MELAYU/ISLAM BERSATU MENUBUHKAN KERAJAAN NEGERI CAMPURAN TERENGGANU YANG MUNGKIN JADI IKUT-IKUTAN DI NEGERI-NEGERI YANG LAIN! HIDUP MELAYU! KEKEKE!!!-

Alasan yang paling munasabah mengapa Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dan DAP akan mencadangkan agar PAS memboikot Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Besut di Terengganu nanti adalah kerana "gerun" sekiranya terbentuk kerajaan campuran PAS/UMNO di negeri itu.

DAP betul-betul takut sekiranya calon PAS akan menang dalam PRK berkenaan dimana sekiranya PAS menang, kedudukan kerusi DUN Terengganu akan menjadi UMNO 16 kerusi dan PAS juga 16 kerusi. 

Ini akan membolehkan kedua-dua parti menubuhkan adalah kerajaan negeri campuran dan soal siapa jadi Menteri Besar Negeri Terengganu bukan soal utama. 

Siapa yang menjadi MB negeri tersebhut tak jadi masaalah, PAS pun boleh dan UMNO juga tetap berpeluang tapi yang paling ditakuti oleh DAP adalah terbentuknya kerajaan campuran UMNO-PAS, gabungan parti berasakan ISLAM/MELAYU di Terengganu.

Gabungan ini mungkin akan memercikkan semangat kemelayuan/keislaman untuk semua Melayu/Islam agar bersatu di negeri-negeri yang lain yang secara logiknya tidak mustahil akan dituruti oleh mereka juga.

Sebab itu ler dari dulu lagi hingga sekarang, si Karpal Singh tak habis menyalak-nyalak menggesa Suruhanjaya Pilihan raya (SPR) berbuat sesuatu supaya jumlah kerusi dun dan parlimen mesti ganjil dan sama sekali tidak boleh GENAP. Kerana takut akan situasi kerajaan negeri campuran sebegini terjadi!

Alasan yang diberi Si Apek Guan Eng agar PAS memboikotkan PRK Kuala Besut itu nanti sebagai "Tanda protes dakwaan wujudnya 'taktik kotor' yang digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) pada PRU-13 yang lepas" boleh dipam bersama najisnya sendiri ke lubang tandas! Kekeke!!!

Terimakasih Usin diatas komen bernas anda di UnReportedNews™®. (Klik sini

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List