Wednesday 5 June 2013

ELAK TRAGEDI BOT KARAM DI SARAWAK

-PM: PROSEDUR LESEN BOT, FERI DI SUNGAI SARAWAK AKAN DIKAJI SEMULA-

Kementerian Pengangkutan akan mengkaji semula prosedur pelesenan bot dan feri di sungai-sungai Sarawak untuk mengelakkan tragedi bot karam berulang, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri yang dipetik Bernama sebagai berkata demikian dalam tweet terbarunya berhubung kejadian sebuah bot ekspres yang membawa lebih 200 penumpang karam di Giam Bungan, SungaiRajang, Sarawak, Selasa lepas.

Bot ekspres yang sarat dengan penumpang yang ingin pulang untuk sambutan Hari Gawai, karam di kawasan Jeram Tukok/Jeram Bungan, kira-kira 40 minit perjalanan dari Sibu, Sarawak.

Setakat ini, jumlah mangsa yang selamat ialah 205 orang, dua masih hilang dan satu mayat, Tujok Lah, sudah dijumpai.


Dua mangsa yang masih hilang ialah Roslin Jati dan Maurice Ajan.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Kt malaysia ni bila jadi musibah baru NAK KAJI! Bukan nk fikir SOP awal2 sebelum ragut nyawa!
    Kita juga tau service2 feri kt malaysia CINABENG yg control. Mereka ini penghisap darah dan mau untung semaksima walaupun ancam nyawa


    Kerajaan juga lembik biarkan kes yg sama di Feri Langkawi. Semua CINABENG punya company control operasi! Pakai bot2 usang yang boleh kaut untung jutaan ringgi sebulan!! kos opreasi rendah tp untung banyak sbb itu mereka boleh hidup dan sukakan bisnes ini

    Harap Kerajaan jgnlah lembik dan jgn sampai rakyat bosan! Keselamatan mengatasi segala2nya

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List