Tuesday 21 May 2013

MENGAPA TAKUT DENGAN UNDANG-UNDANG KALAU TAK BUAT SALAH!

-SEBARANG TINDAKAN SERTA PENGUATKUASAAN UNDANG-UNDANG OLEH PDRM YANG TIDAK BERTENTANGAN DENGAN AKTA-AKTA YANG SEDIA ADA TIDAK WAJAR DIPERTIKAIKAN OLEH MANA-MANA PIHAK! DENGAR TU? KEKEKE!!!-

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memberi jaminan bahawa tidak akan berlaku sebarang campur tangan politik untuk polis menguatkuasakan undang-undang sedia ada demi mengekalkan keamanan dan kestabilan negara.

Beliau yang dipetik Bernama sebagai berkata kementeriannya bersetuju untuk tidak akan campur tangan dalam mana-mana tugas polis terutama dalam soal menguatkuasakan undang-undang yang telah diperuntukkan kepada mereka.

"Oleh yang demikian apa yang dilakukan Polis Diraja Malaysia (PDRM), kami tidak akan campur tangan, kami akan menyerahkan sepenuhnya penguatkuasaan undang-undang yang diperuntukkan dan akta-akta yang terdapat dalam bidang kuasa PDRM untuk mereka jalankan," katanya pada sidang media selepas melakukan lawatan kerja pertama ke Bukit Aman, di sini, Isnin.

Turut hadir Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Dr Wan Junaidi Tuanku Jaafar, Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi, dan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Ahmad Zahid juga berkata sebarang tindakan serta penguatkuasaan undang-undang oleh PDRM yang tidak bertentangan dengan akta-akta yang sedia ada tidak wajar dipertikaikan oleh mana-mana pihak. 

"Kita boleh berbeza pendapat (politik) dan kami sentiasa meraikan perbezaan pendapat, tetapi dalam soal undang-undang negara seharusnya tidak ada perbezaan pendapat kerana undang-undang itu sendiri diputuskan oleh kita sebagai 'law makers' (pembuat undang-undang)," katanya.

Dalam pada itu, KDN turut memberi penekanan kepada polis dalam menjalin kerjasama antara agensi penguatkuasaan tersebut dengan Kementerian Komunikasi dan Multimedia terutama dalam menangani perubahan serta gelombang media sosial yang dilihat boleh menggugat kestabilan negara.

Beliau berkata pihaknya sedia maklum dengan arus perubahan media sosial yang mungkin boleh memberikan pelbagai implikasi kepada keselamatan negara, oleh yang demikian persiapan awal dari sudut tindakan yang melibatkan dunia siber ini perlu dipertingkatkan oleh PDRM.

Ditanya pemberita berhubung pelaksanaan aku janji Barisan Nasional dalam mempertingkatkan keselamatan negara, beliau berkata aku janji tersebut kini sedang dijalankan dan akan diteruskan. 

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List