Saturday 6 April 2013

NURUL IZZAH KENA TERIMA HAKIKAT "IBUNYA SUDAH TIADA DIHATI" ANWAR!

-ANAK PAPA YANG AMAT BIJAK MEMUTARBELIT FAKTA & PETAH BERPIDATO SEHARUSNYA BERPIJAK DI BUMI YANG NYATA & MENYEDARI KEDUDUKAN IBUNYA DATIN SERI WAN AZIZAH SEBAGAI PRESIDEN SEMEMANGNYA TIDAK DISENANGI OLEH BEBERAPA PEMIMPIN TERTINGGI PKR PUSAT & JUGA ANWAR IBRAHIM SENDIRI, JIKA DIKAJI DARI KATA-KATANYA DALAM SATU TEMUBUAL DENGAN AL-JAZEERA BARU-BARU INI! HABIS, SIAPALAH DI HATI ANWAR? TAK KAN SI ... ! KEKEKE!!!-

Naib Presiden  Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar seakan melenting dan menyangkal berita bahawa presiden parti PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak akan bertanding seperti yang dilaporkan media.

Menurut Nurul Izzah, perkara tersebut hanyalah cakap-cakap politik walaupun berita itu berpunca daripada KeadilanDaily.com yang memetik bapanya Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim memaklumkan perkara itu kepada stesen televisyen Al-Jazeera pada hari Rabu lalu. 

"Itu hanya cakap-cakap politik. Itu kenyataan dikeluarkan oleh Jabatan Pilihan Raya Pusat (JPRP) Keadilan (merujuk kepada KeadilanDaily.com) saja. 

"Setakat ini tidak ada perancangan sebegitu dan ia akan dimuktamadkan semasa hari penamaan (calon) nanti. 

"Saya rasa pengumuman rasmi akan dibuat pada Rabu (depan) oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Beliau akan tahu pastinya mengenai persiapan calon," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan ceramah di Chabang Tiga, Kuala Terengganu beberapa hari yang lalu.

Kenyataan Dr Wan Azizah tidak akan bertanding dimaklumkan Anwar semasa temubual secara langsung dengan Al-Jazeera pada Rabu, menurut KeadilanDaily.com di www.keadilandaily.com semalam. 

Nurul Izzah juga tidak percaya Anwar akan beralih angin bertanding di Perak seperti yang dibayangkan bapanya. 

"Saya fikir beliau tidak menyatakan yang beliau bersedia bertanding di Perak. Ini spekulasi media dan saya sendiri telah mendapat memorandum daripada warga Permatang Pauh yang meminta beliau (Anwar) kekal di sana.

"Ada satu dimensi sentimental yang amat unik di Permatang Pauh. Ibu saya Wan Azizah telah tiga penggal menjaga kerusi dan berkhidmat di sana dan ternyata permintaan mereka untuk (Anwar) kekal di sana harus diambil kira," katanya. 

Anwar menyandang kerusi Parlimen Permatang Pauh selepas menang pilihan raya kecil yang diadakan pada 26 Ogos 2008 ekoran tindakan Dr Wan Azizah mengosongkan kerusi itu untuk suaminya. 

Mengenai pembahagian kerusi PKR dan PAS di Terengganu, Nurul Izzah berkata perkara itu masih dalam perbincangan di peringkat akhir dan akan akan ditentukan dalam sehari dua lagi. 

Pada hari yang sama, Bernama telah melaporkan yang Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail tidak akan bertanding pada pilihan raya umum ke-13.

Perkara itu dimaklumkan suaminya, yang juga Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui temu bual secara langsung dengan Al-Jazeera pada Rabu, menurut laporan laman berita rasmi PKR, KeadilanDaily.com diwww.keadilandaily.com pada Khamis.

“Azizah mampu untuk memimpin parti semasa saya berada dalam penjara. Beliau mengetuai parti tetapi memutuskan untuk tidak bertanding pilihan raya,” kata Anwar dipetik dalam portal itu.

-UnReportedNews™®

1 comment:

  1. Aiyoyo! Itu macam ka? Itu macam juga kalu, kacip fatimah sama jamu juga makan mau banyak la abaanng!

    ReplyDelete

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List