Sunday 10 February 2013

TU DIA! PSY @OPPAGANGNAM AKAN BERAKSI DI MALAYSIA!

-KEHADIRAN PSY UNTUK MEMBUAT PERSEMBAHAN SAMBUTAN TAHUN BARU CINA 2013 BN PERINGKAT NASIONAL DI PULAU PINANG BISA MENGAKIBATKAN PAKATAN RAKYAT TERUTAMANYA DAP PULAU PINANG SESAK NAFAS TAPI TIDAK MUSTAHIL KALAU ADA YANG TERUS KOMA DEK RASA DENGKI SELEPAS TENGOK GAMBAR ISTERI PM DATIN SERI ROSMAH MANSUR BERGAMBAR BERSAMA PSY DI BAWAH NI! AMBIK KOW! KEKEKE!!!-

Gambar MatKilau Penang
Bintang sensasi K-pop Korea Selatan Park Jae-Sang atau Psy yang mencipta nama di peringkat antarabangsa dengan Oppa Gangnam Style dijangka tiba di sini dengan menaiki jet peribadi awal esok untuk membuat persembahan pada Program Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia anjuran Barisan Nasional (BN) Pulau Pinang. 

Psy dan rombongannya dijangka akan berangkat menuju terus ke lokasi di mana acara itu dijadual akan diadakan iaitu di Sekolah Hang Chiang sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang, Bayan Lepas.

Gambar MatKilau Penang

Difahamkan, Psy sebelum ini berada beraksi di Salvador, Brazil dalam acara parti jalanan terbesar dunia selama dua hari bermula 8 hingga 10 Februari namun pada sekitar 10 pagi Ahad (waktu Malaysia), Psy menulis mesej di laman Twitternya memaklumkan pengikutnya Twitternya yang dia akan meninggalkan Brazil tanpa menjelaskan destinasinya yang selepas itu.

Walaupun demikian, Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang Oh Tong Keong yang juga penganjur persembahan Psy ke Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia menjelaskan setakat in, dia belum dapat memastikan pukul berapa Psy akan tiba namun mengesahkan bintang K-pop itu meminta pengiring untuk membawanya ke Sekolah Han Chiang.

Dalam hal yang berkaitan, siang tadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak telah tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Pulau Pinang untuk lawatan rasmi beliau selama selama dua hari disini sempena Sambutan Tahunn Baru Cina.

Sementara itu, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng setakat ini seolah-olah dalam keadaan "malu-malu kucing" untuk memberi pengesahan samaada beliau akan menghadiri program tersebut ataupun sebaliknya.

Guan Eng ketika ditanya perkara berkenaan oleh pemberita di satu Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Ketua Menteri Pulau Pinang di Pusat Arena Sukan Antarabangsa (PISA) Pulau Pinang sebaliknya menegaskan yang dia akan memaklumkan secara peribadi kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sekiranya memutuskan akan menghadiri program tersebut. 


"Saya akan beritahu sendiri (kehadiran) kepada Perdana Menteri, awak (wartawan) tunggu sidang media selepas ini kerana saya perlu melayan tetamu," janji Guan Eng kepada pemberita setelah enggan mengulas lanjut mengenai perkara tersebut.

Namun sehingga majlis tersebut yang dihadiri oleh Penasihat DAP Lim Kit Siang dan Pengerusi DAP Karpal Singh tamat, Guan Eng gagal menunaikan janjinya untuk mengadakan sidang media ini amat mengecewakan kumpulan wartawan yang telah berjam-jam menantinya.

Difahamkan, surat jemputan rasmi ke Program Rumah Terbuka Tahun Baru Cina 1Malaysia yang dijangka akan dihadiri kira-kira 80,000 tetamu esok telah diserahkan oleh BN Pulau Pinang kepada Guan Eng dan semua barisan EXCO kerajaan negeri pimpinan DAP namun hingga kini tiada sebarang respon yang diberi.

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List