Saturday 9 February 2013

GABUNGAN PSY & LIM GUAN ENG DALAM PERSEMBAHAN SAMBUTAN CNY PULAU PINANG?

-DIKHABARKAN PSY DAH BERSETUJU NAK MELANGSUNGKAN PERSEMBAHAN SAMBUTAN CNY DI PULAU PINANG HARI ISNIN NI, SYABAS BN PULAU PINANG TAPI LAIN HAL PULAK SI APEK TUA NI YANG MEMBUAT "PERSEMBAHAN LAKONAN DRAMA KING"NYA .. TAK LAKU LAH APEK OI! KEKEKE!!!-


Ketua Menteri Lim Guan Eng meluahkan perasaan dukacita dengan kenyataan Timbalan Pendana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan saranannya supaya rakyat memakai baju warna tertentu untuk menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional (BN) pada 11 Februari ini adalah satu kerja bodoh. 

Kononnya kesal dengan serangan peribadi Muhyiddin yang didakwanya menggunakan bahasa kurang sopan dan "tidak senonoh", Guan Eng dengan rendah diri pada sidang media di pejabatnya mengakui yang dia enggan membuat serangan peribadi (seperti) dibuat Timbalan Perdana Menteri khususnya berkaitan persembahan artis porpular Korea, Psy pada hari Isnin ini. 

Beberapa hari sebelum itu, Muhyiddin mengeluarkan kenyataan menyifatkan gesaan Guan Eng  meminta rakyat memakai baju mengikut warna dalam maksud tertentu pada Majlis Sambutan Tahun Baru Cina BN Pulau Pinang, dijadualkan diadakan di Sekolah Tinggi Han Chiang diakibatkan dorongan keghairahan politiknyayang melampau dan sengaja menyusahkan rakyat.

“Saya tidak pernah mendengar perkataan bodoh dilemparkan Muhyiddin ketika membuat lawatan negeri Pakatan Rakyat yang lain seperti Kedah, Kelantan dan Selangor," katanya lag sambil menambah biarlah rakyat sendiri menilaisendiri "serangan peribadi" dan pengunaan perkataan "bodoh" oleh Timbalan Perdana Menteri itu.

Kekeke! Empat perenggan di atas ini aku ambil dan edit dari petikan akhbar mengenai "keluhan" si Apek Guan Eng beberapa hari lepasso Pandai betul si Apek rasis ni berdrama nak mintak simpati kan? Manalah orang nak percaya manusia sebongkak dan sesombong engko ni boleh "merasa sedih" dek di tegur sikit macam tu jer. Sebenarnya si Apek tua ni merasa hiba sebab Psy setuju nak mengadakan persembahan Sambutan CNY di Pulau Pinang Isnin ni kan?

Menurut laporan BERNAMA, Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan gesaan Ketua Menteri Lim Guan Eng supaya rakyat Pulau Pinang memakai baju berwarna tertentu semasa menghadiri Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina anjuran Barisan Nasional (BN) negeri, adalah satu perbuatan 'bodoh'.

Katanya Guan Eng seolah-olah seperti orang cerdik tetapi tidak cerdik malah ia adalah perbuatan yang bodoh.

Beliau berkata sebagai pemimpin negeri,Guan Eng seharusnya menghormati dan menghargai majlis orang lain, dan beliau sendiri boleh mengunjungi majlis rumah terbuka itu.

"Ini kerja yang bodoh. Kenapa nak menimbulkan kekacauan...mungkin niat dia (Guan Eng) tidak ikhlas," katanya kepada pemberita selepas majlis perjumpaan bersama jentera BN Pulau Pinang di sini hari ini.

Semalam, Guan Eng menggesa rakyat Pulau Pinang yang mengunjungi majlis rumah terbuka Tahun Baharu Cina anjuran BN negeri pada 11 Feb nanti yang turut dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, agar memakai baju berwarna kuning, hijau dan merah.

Kata Guan Eng kuning sebagai tanda sokongan kepada Bersih, hijau untuk alam sekitar dan merah untuk Pulau Pinang.

Muhyiddin berkata majlis Tahun Baharu Cina adalah untuk menyambut semangat tahun baharu serta menekankan keriangan dan perpaduan, tetapi Ketua Menteri Pulau Pinang hanya berminat untuk berpolitik sahaja.

Katanya begitu juga jika DAP menganjurkan majlis rumah terbuka, ia tidak akan diganggu oleh penyokong BN kerana mereka ada hak untuk menganjurkannya.

"Kalau itu tak boleh, ini tak boleh apa maknanya CAT (Cekap, Akauntabel dan Telus)...tak ada makna bagi kita," katanya.

Mengenai perbelanjaan membawa artis dari luar negara bagi memeriahkan majlis rumah terbuka itu, Muhyiddin berkata beliau dimaklumkan ia adalah tajaan pihak swasta.

Majlis sambutan itu di padang Sekolah Han Chiang akan dimeriahkan dengan persembahan PSY, artis Korea Selatan yang popular dengan Gangnam Style.

PS: Memang bodoh pun kerja suruh rakyat pakai baju tiga kaler! Sengaja nak bagi "syarat tambahan" menyusahkan rakyat je tu! Kekeke!!!

-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List