Wednesday 26 December 2012

SI APEK GUAN ENG & DAP DI INGATKAN JANGAN PERLEKEH KALIMAH ALLAH!!!

-LU LANGSUNG TIDAK TAHU MENJAGA SENSITIVITI KAUM LAH APEK! ADAKAH PADA HARI KRIMAS LU AMBIK KESEMPATAN BANGKITKAN ISU KALIMAH ALLAH! LU GILA KAH? KEKEKE!!!-
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng dituntut tidak mengeluarkan sebarang kenyataan yang memperlekehkan perasaan umat Islam di Negara ini susulan tindakan membangkitkan isu tuntutan kalimah Allah semalam.

Presiden Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (MUAFAKAT) Ismail Mina Ahmad menegaskan, kenyataan terbaru Guan Eng itu bakal mengundang ketegangan masyarakat Islam dan Kristian setelah isu tersebut telah diputuskan pihak Kerajaan Pusat.

"Ini adalah satu provokasi yang serius kepada umat Islam di Malaysia dan kita harap (Lim Guan Eng) berhenti membuat provokasi ini.

"Di Indonesia sudah ada satu gereja yang bernama Gereja Sidang Jelmaan Allah, ini akan memberikan satu impak yang distraktif kepada pengganut Islam dan saya bimbang perkara ini akan timbulkan ketegangan masyarakat," katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan kepada pemberita semalam.

Ismail Mina merujuk kenyataan yang dikeluarkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu bersempena Sambutan Hari Natal yang mendakwa Penganut Agama Kristian di Negara ini tidak sewajarnya disekat dari menggunakan kalimah Allah sebagai rujukan kitab Bible edisi Bahasa Melayu.

Menurut Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Kerajaan Pusat yang diterajui Barisan Nasional (BN) disaran mengkaji semula isu tersebut seterusnya membenarkan kalimah Allah dijadikan panduan kitab suci Agama Kristian tersebut.
[ARTIKEL PENUH DI SINI]
Sumber: KL Pos
 
-UnReportedNews™®

No comments:

Post a Comment

You can comment whatever you want here but UnReportedNews™® will not be responsible if in the occasion that any legal action are to be taken on the person commenting in by other parties. :)

-UnReportedNews™®

UnReportedNews™® Hot Sizzling Malaysian Counterparts List